Browse "School of Business and Technology Management(기술경영학부)" by Author Hahn, Min-Hi

Showing results 1 to 24 of 24

1
Channel selection and competition = 유통경로결정과 경쟁link

Shin, Chang-Hoon; 신창훈; et al, 한국과학기술원, 1995

2
On the optimality of a periodic pulse advertising policy : when fixed and pulsing cost are considered = 파동적 광고 정책의 최적성에 관한 연구link

Hyun, Jin-Sok; 현진석; et al, 한국과학기술원, 1988

3
Quantitative models of the consumer's response to advertising and promotion = 광고 및 판촉에 대한 소비자 반응의 계량 모형link

Hyun, Jin-Sok; 현진석; et al, 한국과학기술원, 1994

4
Salesforce compensation plan : when salespersons can from coalitions = 외판원간의 담합이 가능할 때의 외판원 보상 체계 문제link

Baik, Seung-Hoon; 백승훈; et al, 한국과학기술원, 1992

5
광고 경쟁하에서의 간섭효과 : 광고의 반복, 변화, 스케줄의 영향을 중심으로 = Interference effects in the contexts of advertising competition : the roles of repetition, variation, and schedule of advertisinglink

손민희; Son, Min-Hee; et al, 한국과학기술원, 1992

6
광고 효과의 지속 형태 분석 : 한국의 가전제품을 중심으로 = An empirical study of advertising duration for korean electronic productslink

이규만; Lee, Kyou-Man; et al, 한국과학기술원, 1991

7
국내 기업 연구직 사원의 직무 만족 및 전직요인 분석과 생애경력 발전 모형 = An analysis of job satisfaction & turnover factors, & career development models for R&D employers of domestic enterpriseslink

손권중; Son, Kwon-Joong; 한민희; 이진주; et al, 한국과학기술원, 1989

8
기준제품을 가진 소비자의 작은 효용차이에 대한 선택 반응 = Consumers' choice response to small difference in utilities under the existence of a referent productlink

김두훈; Kim, Doo-Hoon; et al, 한국과학기술원, 1989

9
묶음상표명에 관한 연구 = A study of bundled brand nameslink

최경석; Choi, Kyong-Seok; et al, 한국과학기술원, 1992

10
사전적 상표태도가 소비자 광고반응에 미치는 영향 = The effect of prior attitude toward brand on consumer response to advertisementlink

김엽; Kim, Yup; et al, 한국과학기술원, 1995

11
생략된 제품속성에 대한 자발적 추론 : 추론필요성과 추론가능성 = Spontaneous inference of missing product attributes : the role of necessity and possibilitylink

박종훈; Park, Jong-Hoon; et al, 한국과학기술원, 1990

12
선택대안의 범주화를 통한 유인효과의 설명 = Categorization of consumer choice sets:explaining the attraction effectlink

김충련; Kim, Chung-Rhyon; et al, 한국과학기술원, 1990

13
정보탐색비용과 효익을 고려한 소비자의 사전지식과 외부정보탐색량의 관계 = Effects of search cost and search benefit on the relationship between prior knowledge and external search amountlink

한두희; Hahn, Doo-Hee; et al, 한국과학기술원, 1989

14
제품관여도의 매개적 영향을 고려한 상표전환의 분석 = Mediating effect of product involvement on brand switchinglink

김익태; Kim, Ig-Tae; et al, 한국과학기술원, 1988

15
제품군에 대한 일반적 지식을 고려한 자발적 추론 모형 = The effects of general product class knowledge on spontaneous inferencelink

박부영; Park, Boo-Yeong; et al, 한국과학기술원, 1990

16
제품묶음명과 공통상표명의 영향을 고려한 인출단서의 효과 = Effect of product category name and common brand name on retrieval cue effectivenesslink

김인회; Kim, In-Hoe; et al, 한국과학기술원, 1989

17
조직의 마케팅조사 수행과 의사결정자의 마케팅정보 활용에 영향을 미치는 요인 = Factors affecting the use of marketing research : at organization and individual project levellink

김상훈; Kim, Sang-Hun; et al, 한국과학기술원, 1990

18
최대치 불용의 가격에 근거한 묶음판매제품의 최적가격결정 = Optimal bundle pricing based on the reservation priceslink

김강현; Kim, Kang-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 1989

19
타협전환자료를 이용한 시장구조분석 = Market structure analysis using compromise switching datalink

김기수; Kim, Kee-Soo; et al, 한국과학기술원, 1990

20
판매촉진광고에 대한 소비자 반응의 이론적 체계 및 전략적 활용방법 = Theoretical framework and strategic implementation of SPAD (sales promotional advertising)link

김익태; Kim, Ik-Tae; et al, 한국과학기술원, 1995

21
확산모형을 이용한 수요예측모형의 개발 : 한국의 가전제품을 중심으로 = Sales forecasting of korean electronic products using diffusion modelslink

김태명; Kim, Tai-Myoung; et al, 한국과학기술원, 1988

22
流通經路 行態變數의 相對的認識 = Relative perception of behavioral dimensions in the marketing channellink

원재환; Won, Jae-Hwan; et al, 한국과학기술원, 1988

23
說得 過程에서 注意分散이 否定的 사고에 미치는 영향 = Effect of distraction on counter-argumentation in persuasion processlink

민태기; Min, Tae-Gi; et al, 한국과학기술원, 1988

24
關與度와 時間制約을 고려한 情報負荷의 意思決定에 대한 影響 = Effect of involvement and time pressure on information overloadlink

이영규; Lee, Young-Gyu; et al, 한국과학기술원, 1988

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