Browse "School of Business and Technology Management(기술경영학부)" by Author 이의훈

Showing results 1 to 15 of 15

1
A qualitative and quantitative investigation of new media adoption and usage behavior among middle- and old-aged consumers : focused on the internet and mobile health services = 중장년층 소비자의 뉴미디어 수용과 사용행동에 관한 혼합연구 : 인터넷과 모바일헬스 사례 중심으로link

Han, Semi; 한세미; et al, 한국과학기술원, 2015

2
Altered values framework for opinion leading actions online = 온라인 정보 공유 활동에 맞춘 변형된 가치 프레임워크 : 한국 소셜미디어의 IT 정보 확산 과정link

Kang, Dong In; 강동인; et al, 한국과학기술원, 2016

3
(An) exploratory study on adoption and usage of smartwatch: focusing on age and health = 스마트워치 수용 및 사용에 대한 탐구적 연구: 나이와 건강 중심으로link

Kim, Eunmi; Lee, Eue-Hun; et al, 한국과학기술원, 2021

4
Antecedents and consequences of environmental management in small firms = 환경경영의 선행 및 후행 변수에 관한 연구: 중소기업을 중심으로link

Jeong, Hae-Young; 정해영; et al, 한국과학기술원, 2012

5
Determining the influencer in evaluation of connected vehicle = 커넥티드 자동차의 평가에 영향을 미치는 요인들 : IT제품과 자동차의 관여도를 중심으로link

Lee, Jeong Ho; 이정호; et al, 한국과학기술원, 2016

6
Elderly's adoption of internet protocol television : based on Korean market = 노년층의 IPTV 수용도에 관한 연구 : 한국 시장을 중심으로link

Kim, Jae-Myung; 김재명; et al, 한국과학기술원, 2010

7
Influence of awareness of age-related change and stereotype threat on consumers' consumption- coping behaviors : focusing on consumer innovativeness = Aging에 의한 변화 인식과 고정관념 위협이 소비 대응 행동에 미치는 영향 연구 : 소비자의 혁신기술수용성을 중심으로link

Bae, Hyeyoon; Lee, Euehun; et al, 한국과학기술원, 2020

8
Integrated acceptance model of mobile healthcare service for proactive healthcare : life course perspective and big data analysis = 선제적 건강 관리를 위한 통합적 모바일 헬스케어 서비스 수용 모델 연구 : 인생경로관점 및 빅데이터 분석link

Jo, Sang Hyun; Lee, Eue Hun; et al, 한국과학기술원, 2020

9
The integrated model of capabilities affecting performance in SME context = 중소기업 성과에 영향을 미치는 역량 구조 분석 및 통합 모델 제안link

Kim, Yong-Joon; 김용준; et al, 한국과학기술원, 2012

10
(The) roles of strategic orientation, organizational market learning, and organizational capability in firm performance of Korean suppliers = 한국 공급업자들의 기업 성과에 대한 전략적 지향성, 조직적 시장학습, 조직역량의 역할link

Sun, Yong Wook; Lee, Euehun; et al, 한국과학기술원, 2017

11
(The) sources of customer acquisition and retention in B2B : (the) role of proactive market orientation, technological capabilities, marketing capabilities and satisfaction = B2B 환경에서의 고객 취득과 고객 유지의 원천에 대한 연구: 주도적 시장 지향성, 기술역량, 마케팅 역량 그리고 만족의 역할link

Seo, Eun Jeong; Lee, Eue Hun; et al, 한국과학기술원, 2017

12
Values and needs of mature consumers focused on positive-aging identity = 긍정적 노화에 중점을 둔 노인 소비자의 가치와 욕구 분석link

Bae, Hye Yoon; 배혜윤; et al, 한국과학기술원, 2015

13
What consumption values influence to intention to buy fair trade products and how to moderate intention - buying behavior gap = 공정무역제품 구매행동에 어떤 소비가치가 영향을 주며, 어떤 요소가 구매의도와 실제 행동의 간격을 조절하는가link

Hwang, Kyu-Sung; 황규성; et al, 한국과학기술원, 2013

14
광고의 색상이 20대 소비자의 인식에 끼치는 영향: 색상과 브랜드 개성의 상호작용을 중심으로 = The effect of advertising colors on perception of 20s consumer: focusing on the interplay of color and brand personalitylink

장원재; 이의훈; et al, 한국과학기술원, 2021

15
모바일 헬스케어 서비스 사용의도에 미치는 자아신념과 건강증진행동에 대한 신념의 영향 연구

배혜윤; 조상현; 이의훈, 마케팅관리연구, v.24, no.2, pp.55 - 71, 2019-04

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