Browse "School of Business and Technology Management(기술경영학부)" byAuthor권영선

Showing results 1 to 30 of 30

1
A study on spectrum resource management models and spectrum policy recommendations for Vietnamlink

Nguyen Ngoc Son; Kwon, Young-Sunresearcher; et al, 한국정보통신대학교, 2007

2
(A) study on the effects of smart grid deployment and consumer acceptance = 스마트그리드 도입의 효과와 소비자 수용성에 관한 연구link

Park, Chankook; 박찬국; et al, 한국과학기술원, 2016

3
An empirical analysis on indirect network externalities between the broadband internet service and contents industry in Korea = 한국에서 초고속인터넷서비스와 콘텐츠 산업간의 간접네트워크외부효과에 관한 경험적 연구link

Choi, Kwang-Jin; 최광진; et al, 한국정보통신대학교, 2008

4
Brazil-Korea S&T knowledge production profiles and patterns of collaboration = 브라질-한국의 과학기술 지식생산 및 상호협력 형태에 관한 연구link

Fink, Daniel; Daniel Fink; et al, 한국과학기술원, 2013

5
Determinants of customer loyalty in Korean mobile telecommunications market : the difference between 3G and LTE subscribers = 이동통신 소비자 고객충성도 결정요인 연구: 3G 와 LTE 고객 차이점 분석link

Jung, Won-Suk; 정원석; et al, 한국과학기술원, 2016

6
Economies of scale and diversification: Understanding the evolution of the mobile telecommunications market

권영선researcher, 정보와 사회, v.15, no.1, pp.1 - 24, 2014-05

7
Empirical study on the adoption of mobile learning : based on extended technology acceptance model = 모바일 러닝에 대한 소비자 수용 연구link

Oh, Kyoung-Hee; 오경희; et al, 한국정보통신대학교, 2006

8
Essays on west africa software industry dynamics: software process improvement, intellectual capital and firm performance = 서부 아프리카의 소프트웨어 산업 역학에 대한 에세이:소프트웨어 프로세스 개선, 지적 자본과 기업 실적link

Abdulai, Mohammed-Sani; Kwon, Young-Sunresearcher; et al, 한국과학기술원, 2011

9
Estimating consumer surplus in the Korean mobile phone service market = 한국 이동통신산업의 소비자 잉여 추적link

Lee, Sun-Mi; 이선미; et al, 한국정보통신대학교, 2003

10
Estimating efficiency and productivity changes and impacts of external factors on efficiency level of the telecommunications industry: OECD and mongolian cases = 통신산업의 효율성과 생산성 변화 추정 및 효율성 결정요인에 관한 연구: OECD와 몽골 사례link

Badamsuren Byambaakhuu; B.Badamsuren; Kwon, Young-Sunresearcher; 권영선; et al, 한국과학기술원, 2014

11
Facilitating evolution of mobile communications service: Shutting down 2G service in Korea

권남훈; 권영선researcher, 2012 정보통신정책학회 정기학술대회, 정보통신정책학회, 2012-11-16

12
Flexible spectrum license fee payment : risk sharing methods = 탄력적 주파수 할당대가 지불방법link

Kim, Buhm-Kyu; 김범규; et al, 한국정보통신대학교, 2006

13
In search of the critical factors in modeling and implementing virtual enterprise = 가상기업 모델링 및 구현을 위한 핵심 요소 탐구link

Lee, Jung-Sub; 이정섭; et al, 한국정보통신대학교, 2004

14
Paths to Architectural Innovation, Winning experiences with or without Failure: A Behavioral perspective

이경율; 정현주researcher; 권영선researcher, 2019년 한국전략경영학회 춘계학술대회, 한국전략경영학회, 2019-04-13

15
Promoting e-collaborative commerce : agile web case study = 중소기업간 전자적 협력 방안에 관한 연구link

Lee, Mi-Sung; 이미성; et al, 한국정보통신대학교, 2003

16
Research on the relationship between founder's pre-founding experience and start-up funding amount : the case of Korea = 창업자의 창업 전 경험이 벤처 투자금액에 미치는 영향 연구 : 한국 사례를 중심으로link

Lim, Koungjin; Kwon, Youngsun; et al, 한국과학기술원, 2017

17
Research on the relationship between past corporate performance and its product strategy = 과거 기업 성과와 기업의 제품 출시 전략과의 관계에 관한 연구link

Lee, Kyung Yul; Kwon, Young Sun; et al, 한국과학기술원, 2017

18
Research on the relationship between the growth of OTT service market and the change in the structure of the pay-TV market = 온라인 동영상 서비스 시장 성장과 유료 방송 시장 구조 변화에 관한 연구link

Park, Sung Wook; Kwon, Young Sun; et al, 한국과학기술원, 2019

19
Study about coalition possibilities of internet news media firms = 인터넷 뉴스 미디어 회사들의 연합 가능성에 대한 연구link

Lee, Seungjoo; Kwon, Young Sun; et al, 한국과학기술원, 2017

20
The role of the loyalty programs : a case study of online shopping malls = 로열티 프로그램의 역할에 관한 온라인 쇼핑몰의 사례연구link

Kim, Mi-Young; 김미영; et al, 한국정보통신대학교, 2003

21
(The) importance of real-time interactions on audience satisfaction : a case of afreecaTV in Korea = 실시간 상호작용성이 수용자 만족도에 미치는 영향 연구: 아프리카TV를 사례로link

Nam, Kyungjin; 남경진; et al, 한국과학기술원, 2016

22
What factors make portal sites perform well in Korea?

남경진; 권영선researcher, 정보와 사회, no.27, pp.56 - 78, 2013-12

23
공급망에서 전자적 협력(e-Collaboration) 모델

이정섭; 권영선researcher, 한국SCM학회지, v.3, no.0, pp.11 - 20, 2004-01

24
이동통신서비스 수요의 소비자잉여 추정

이덕희researcher; 권영선researcher; 이동희, 정보통신정책연구, v.9, no.2, pp.169 - 195, 2002-12

25
인터넷 개방성: 왜 보호하고 어떻게 보호할 것인가?

권영선researcher, 텔코 저널, v.2, pp.9 - 40, 2014-09

26
인터넷 서비스 분류 및 시장획정에 대한 연구

김성철; 권영선researcher; 남찬기researcher, 한국방송학보, v.27, no.5, pp.7 - 48, 2013-09

27
인터넷 쇼핑몰에서 소비자 만족도 향상을 위한 인터페이스 연구 : CJ mall 기업 사례 연구 = A Study on the Website Interface to Improve Customer Satisfaction in the Internet Shopping Mallslink

김은영; Kim, Eun-Young; et al, 한국정보통신대학교, 2003

28
인터넷 쇼핑몰에서 소비자 만족도 향상을 위한 인터페이스 연구 : LGeShop 기업 사례 연구 = A study on the website interface to improve customer satisfaction in the internet shopping mallslink

정세진; Chung, Se-Jin; et al, 한국정보통신대학교, 2004

29
인터넷 쇼핑몰에서 소비자 만족도 향상을 위한 인터페이스 연구 = A study on the website interface to improve customer satisfaction in the internet shopping mallslink

유재하; Yu, Jae-Ha; et al, 한국정보통신대학교, 2003

30
주파수 할당 대가와 소비자 요금과의 관계

권영선researcher; 남찬기; 김범규, 전자파기술, v.17, no.3, pp.43 - 54, 2006-07

Discover

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0