디자인 의미에 대한 문화적 영향의 기호학적 분석 : 한국과 프랑스 20대 사용자의 모바일 폰 디자인 선호를 중심으로Semiotic analysis of cultural influence on design semantics : concerning different perference in mobile phone design between Korean & French users in twenties

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Advisors
이건표researcherLee, Kun-Pyoresearcher
Description
한국과학기술원 : 문화기술학제전공,
Publisher
한국과학기술원
Issue Date
2006
Identifier
255713/325007  / 020043358
Language
kor
Description

학위논문(석사) - 한국과학기술원 : 문화기술학제전공, 2006.2, [ 83 p. ]

Keywords

제품 컨셉; 기호학; 문화 디자인; 디자인 선호도; Design preference; Product concept; Semiotics; Cultural design

URI
http://hdl.handle.net/10203/35033
Link
http://library.kaist.ac.kr/search/detail/view.do?bibCtrlNo=255713&flag=dissertation
Appears in Collection
GCT-Theses_Master(석사논문)
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