1 | (The) choice between acquisitions and joint-ventures: target’s financial statement comparability = 지분인수와 합작투자 사이의 결정요인: 재무제표 비교가능성link Yi, Heein; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2021 |
2 | Terrorist attacks, CEO overconfidence, and CEO compensation = 테러 공격, 최고경영자 자기과신, 최고경영자의 보수의 관계에 대한 연구link Hwang, Yunji; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2021 |
3 | User acceptance of personal intelligent agent: an extended UTAUT2 with anthropomorphism = 개인 지능형 에이전트에 대한 사용자 인식 연구: 확장된 UTAUT2 관점에서link Kim, So-Dam; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2021 |
4 | Why do customers cancel the e-commerce membership service? Based on Amazon Prime = 전자상거래 구독 서비스 탈퇴 요인 분석: 아마존 프라임을 중심으로link Lee, Ahreum; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2021 |
5 | Political risk, financial constraint, and managerial risk preference: evidence from M&A decisions = 정치적 위험, 재무적 제약, 경영자의 위험선호의 관계에 대한 연구: 인수합병 사례를 중심으로link Lee, Yehwan; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2021 |
6 | The impact of competition factors on crowdsourcing software development = 크라우드소싱 소프트웨어 개발에서 대회 요소가 미치는 영향link Kim, Yeongbeom; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2021 |
7 | Developing a mobile RPGs success model : A multi-method approach = 토픽 분석과 구조 방정식 모형을 활용한 모바일 롤플레잉 게임 성공 모형에 관한 연구link Kim, Hyeok; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2021 |
8 | The heterogeneous impact of sentiment embedded in review on review helpfulness = 리뷰에 내재된 감정이 리뷰의 유용성에 미치는 이질적 영향에 대한 연구link Pak, Jeong-Hu; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2021 |
9 | (The) signaling effect of group-type profile pictures in the sharing economy: the case of Airbnb = 호스트의 프로필 사진이 에어비앤비 숙소 예약률에 미치는 영향: 단체사진의 신호효과를 중심으로link Min, Donggyu; Lee, Chul Ho; et al, 한국과학기술원, 2021 |
10 | (An) exploratory study on adoption and usage of smartwatch: focusing on age and health = 스마트워치 수용 및 사용에 대한 탐구적 연구: 나이와 건강 중심으로link Kim, Eunmi; Lee, Eue-Hun; et al, 한국과학기술원, 2021 |
11 | Effects of performance feedback on firm search orientation: the case of positive attainment discrepancy = 기업의 성과 피드백이 탐색 방향에 미치는 영향에 관한 연구link Seo, Jeong Eun; Ryu, Wonsang; et al, 한국과학기술원, 2021 |
12 | 광고의 색상이 20대 소비자의 인식에 끼치는 영향: 색상과 브랜드 개성의 상호작용을 중심으로 = The effect of advertising colors on perception of 20s consumer: focusing on the interplay of color and brand personalitylink 장원재; 이의훈; et al, 한국과학기술원, 2021 |
13 | (The) effects of industry origins on spinout performance: horizontal spinout versus vertical spinout = 스핀아웃의 기원 산업이 스핀아웃 성과에 미치는 영향link Han, Jong-Hyun; Ryu, Wonsang; et al, 한국과학기술원, 2021 |
14 | (The) effect of information nudge on consumer confidence under the COVID-19 recession: a survey experiment = 코로나19 경제침체기에 소비자심리에 영향을 주는 정보효과에 관한 설문실험 연구link Cho, Pyung Gang; Kim, Jihee; et al, 한국과학기술원, 2021 |
15 | (The) effect of social information on donation decisions: a survey experiment = 기부 결정에 영향을 주는 사회적 정보에 관한 설문실험 연구link Park, Jeong-Ah; Kim, Jihee; et al, 한국과학기술원, 2021 |
16 | (The) impact of variety seeking on enjoyment level during decision making = 의사 결정 과정에서 다양성 추구가 즐거움에 미치는 영향link Paek, Woohyun; Kwon, Young Sun; et al, 한국과학기술원, 2021 |
17 | The impact of AI adoption: internal R&D, external knowledge acquisition and firm performance = 인공지능기술 도입이 기업성과에 미치는 영향: 기업의 혁신 전략을 중심으로link 이지수; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2020 |
18 | (The) impact of reputation on rival's dynamics of choices: evidence from venture capital = 명성이 경쟁자의 선택에 미치는 영향에 대한 연구: 벤처캐피탈 관점에서link Cho, Nam-Hee; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2021 |
19 | A Comparative Study on the Network Structural Differences between Research Park and Industrial Park: In the Perspective of Triple-Helix System = 연구중심클러스터와 산업중심클러스터간의 네트워크 구조 비교 연구: 산학연을 중심으로link Lee, Injeong; Kim, Won Joon; et al, 한국과학기술원, 2015 |
20 | How does government ideology affects innovation? = 정부 이데올로기가 혁신에 미치는 영향은?link Frias, Scarllet; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2020 |