Search

Start a new search
Current filters:
Add filters:
  • Results/Page
  • Sort items by
  • In order
  • Authors/record

Results 11-20 of 26 (Search time: 0.006 seconds).

NO Title, Author(s) (Publication Title, Volume Issue, Page, Issue Date)
11
(An) exploratory study on adoption and usage of smartwatch: focusing on age and health = 스마트워치 수용 및 사용에 대한 탐구적 연구: 나이와 건강 중심으로link

Kim, Eunmi; Lee, Eue-Hun; 이의훈, 한국과학기술원, 2021

12
Effects of performance feedback on firm search orientation: the case of positive attainment discrepancy = 기업의 성과 피드백이 탐색 방향에 미치는 영향에 관한 연구link

Seo, Jeong Eun; Ryu, Wonsang; 류원상, 한국과학기술원, 2021

13
광고의 색상이 20대 소비자의 인식에 끼치는 영향: 색상과 브랜드 개성의 상호작용을 중심으로 = The effect of advertising colors on perception of 20s consumer: focusing on the interplay of color and brand personalitylink

장원재; 이의훈; Lee, Euehun, 한국과학기술원, 2021

14
(The) effect of information nudge on consumer confidence under the COVID-19 recession: a survey experiment = 코로나19 경제침체기에 소비자심리에 영향을 주는 정보효과에 관한 설문실험 연구link

Cho, Pyung Gang; Kim, Jihee; 김지희, 한국과학기술원, 2021

15
(The) effect of social information on donation decisions: a survey experiment = 기부 결정에 영향을 주는 사회적 정보에 관한 설문실험 연구link

Park, Jeong-Ah; Kim, Jihee; 김지희, 한국과학기술원, 2021

16
The impact of AI adoption: internal R&D, external knowledge acquisition and firm performance = 인공지능기술 도입이 기업성과에 미치는 영향: 기업의 혁신 전략을 중심으로link

이지수; Kim, Wonjoon; 김원준, 한국과학기술원, 2020

17
(The) effects of industry origins on spinout performance: horizontal spinout versus vertical spinout = 스핀아웃의 기원 산업이 스핀아웃 성과에 미치는 영향link

Han, Jong-Hyun; Ryu, Wonsang; 류원상, 한국과학기술원, 2021

18
(The) impact of reputation on rival's dynamics of choices: evidence from venture capital = 명성이 경쟁자의 선택에 미치는 영향에 대한 연구: 벤처캐피탈 관점에서link

Cho, Nam-Hee; Kim, Wonjoon; 김원준, 한국과학기술원, 2021

19
User acceptance of personal intelligent agent: an extended UTAUT2 with anthropomorphism = 개인 지능형 에이전트에 대한 사용자 인식 연구: 확장된 UTAUT2 관점에서link

Kim, So-Dam; Zo, Hangjung; 조항정, 한국과학기술원, 2021

20
Why do customers cancel the e-commerce membership service? Based on Amazon Prime = 전자상거래 구독 서비스 탈퇴 요인 분석: 아마존 프라임을 중심으로link

Lee, Ahreum; Zo, Hangjung; 조항정, 한국과학기술원, 2021

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0