31 | Happiness of creative minds in search of usefulness = 창의성과 행복에 관한 고찰 : 유용성과 친사회적 동기를 중심으로link Lee, Su Sang; Lee, Sujin; 이수진, 한국과학기술원, 2017 |
32 | Preferences for redistribution in a relative effort game and information effects = 상대적 노력 게임에서 재분배 선호도를 결정하는 요인과 정보 효과 분석link Sung, Jun Hyun; Kim, Ji Hee; 김지희, 한국과학기술원, 2017 |
33 | Assessing the impact of knowledge in ethical consumption: Influence on intention to purchase products made in underdeveloped country = 윤리적 소비에 지식이 끼치는 영향: 저개발국 생산품 구매 의사를 중심으로link Lee, Loun; 이로운; Lee, Joo Sung; 이주성, 한국과학기술원, 2015 |
34 | Exploring the influence of visual tactile attributes in online product presentations for improving purchase intention = 시각적 촉감의 요소들과 온라인 제품의 이미지 제공방식에 따른 구매의도 영향 연구link Suh, YouHyun; 서유현; Kim, Won Joon; 김원준, 한국과학기술원, 2015 |
35 | A study on the characteristics of the public subsidy dependent firms = 정부재정의존형 기업의 특성에 관한 연구link Park, Eunhui; 박은희; Kim, Won Joon; 김원준, 한국과학기술원, 2015 |
36 | Values and needs of mature consumers focused on positive-aging identity = 긍정적 노화에 중점을 둔 노인 소비자의 가치와 욕구 분석link Bae, Hye Yoon; 배혜윤; Lee, Eue Hun; 이의훈, 한국과학기술원, 2015 |
37 | Information asymmetry among investor groups in korean stock market = 한국 주식 시장에서의 투자자간 정보의 비대칭link Cho, Jae Beom; 조재범; Min, Hong Ghi; 민홍기, 한국과학기술원, 2015 |
38 | 웨어러블 디바이스 서비스에 대한 사용자 선호기반 시장예측 연구: 혁신의 저주 이론과 스마트워치를 중심으로 = A study on user's preference-based prediction of new product’s market performance: focusing on curse of innovation theory and smartwatchlink 김민석; Kim, Minseok; 김원준; Kim, Won Joon, 한국과학기술원, 2015 |
39 | Trade network and cultural distance in cross-border acquisitions: an empirical analysis of U.S. acquiring firms = 무역 네트워크 및 문화적 차이와 국제 인수합병의 성과에 대한 연구: 미국 인수 기업들의 사례를 중심으로link Jo, Eun Jin; 조은진; Han, Seung Hun; 한승헌, 한국과학기술원, 2015 |
40 | 미래 혁신투자플랫폼이 되기 위한 크라우드펀딩의 전략적·정책적 요소 연구 = Study on strategy and policy for crowdfunding as an innovative future investment platformlink 이두연; Lee, Dooyeon; 김원준; Kim, Won Joon, 한국과학기술원, 2015 |