Browse "MG-Theses_Master(석사논문) " by Type Thesis(Master)

Showing results 1 to 20 of 743

1
Customer acceptance of restaurant service robot: The role of restaurant types and personal innovativeness = 레스토랑 서비스 로봇의 소비자 수용도 연구link

Lee, HyeSoo; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023

2
(An) analysis of the factors of agricultural entrepreneurship on subjective well-being = 농업기업가정신이 주관적 웰빙에 미치는 요인 분석link

Ahn, Suho; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023

3
Understanding the effect of a patient's severity of illness on medical AI utilization = 환자 질병 중증도가 의료용 인공지능 사용에 미치는 영향link

Kim, Dohee; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023

4
(The) effect of nationalism on organizational identification: A moderation effect analysis = 민족주의가 조직 정체성에 미치는 영향: 조절 효과 분석link

Massamba, Gordon; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023

5
Assessing the impact of blockchain adoption on audit practice: A qualitative case study = 블록체인 도입이 감사 실무에 미치는 영향에 대하여: 질적 사례 연구link

Saidnattar, Ryanna; Kim, Wonjoon; 김원준; Kim, Euiseok; et al, 한국과학기술원, 2023

6
(The) relationship between AI adoption and product development speed : Evidence from pharmaceutical industry = 인공지능의 도입과 제품 개발 속도의 관계 : 제약 산업의 증거로부터link

Kang, Myeong-Seong; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2023

7
(The) impact of AI adoption on firm’s exploitation = 인공지능기술 도입이 기업의 지식 활용에 미치는 영향link

Kwon, Minhee; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2023

8
Donation activities by chaebol firms based on ESG risk: evidence from korea = ESG위험에 따른 재벌기업의 기부활동: 한국사례를 중심으로link

Song, Minsu; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2023

9
Internal monitoring mechanisms and corporate environmental, social performance = 내부 모니터링 메커니즘과 기업 환경, 사회 성과 연구link

Lee, Nam Gyoung; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2023

10
(The) impact of limiting negative ratings on review systems: The case of Naver Place = 부정적 평가의 제한이 리뷰 시스템에 미치는 영향: 네이버 플레이스 사례를 중심으로link

Choi, Hanseol; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022

11
How to avoid fake used cars in the online market: An empirical study with signaling theory = 온라인 중고차 시장에서 허위 중고차를 식별할 수 있는 신호 연구link

Joo, KwonNeung; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022

12
(The) impact of celebrity controversies on price premiums in the resale market = 재판매 시장에서 유명인의 논란이 가격 프리미엄에 미치는 영향link

Park, Jeongah; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022

13
(The) impact of executive pay dispersion on corporate social responsibility = 임원진의 임금격차가 기업의 사회적 책임에 미치는 영향link

Park, Moon Deok; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2022

14
Examining the duality of social media : the role of users’ motivation and risk taking tendency = 소셜미디어의 이중성 : 소비자의 동기와 위험 선호 성향을 중심으로link

Kim, Min-Ju; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022

15
Corporate scientific research’s impact on firm’s market and innovation performance: on the focus of author embedded knowledge = Author embedded knowledge의 초점으로 본 기업의 시장 및 혁신 성과와 기업 과학 연구link

Choi, Yun-Seok; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022

16
External capital market frictions, corporate governance, and the change of effective tax rate: the effect of the TED spread = 대외자본시장 마찰, 기업지배구조 및 실효세율 변경: TED 스프레드의 효과link

Aparicio Aguilar, Karen; Kim, Ryoonhee; et al, 한국과학기술원, 2022

17
How do firms determine their AI innovation strategy when faced with different innovation competition? : In the perspective of firm patenting = 행동론적 관점에서 살펴본 회사의 인공 지능 혁신 전략: 특허를 중심으로link

Yang, Su-Young; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022

18
(The) influence of prior price promotions on customer satisfaction of service upgrades = 서비스 업그레이드에서 이전 거래의 할인이 소비자 만족도에 미치는 영향link

Kim, Hyun-Jun; Kim, Hye-Jin; et al, 한국과학기술원, 2022

19
Strategy after AI adoption for higher productivity: exploration vs. exploitation = 생산성 향상을 위한 AI 도입 이후 전략: 탐험과 활용의 관점에서link

Ro, Yujin; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022

20
Analysis of product package design elements through machine learning = 머신러닝을 통한 상품 패키지 디자인 구성요소에 대한 연구link

Kim, Youngjun; Kim, Hye-jin; et al, 한국과학기술원, 2022

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0