1 | Donation activities by chaebol firms based on ESG risk: evidence from korea = ESG위험에 따른 재벌기업의 기부활동: 한국사례를 중심으로link Song, Minsu; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2023 |
2 | Internal monitoring mechanisms and corporate environmental, social performance = 내부 모니터링 메커니즘과 기업 환경, 사회 성과 연구link Lee, Nam Gyoung; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2023 |
3 | (The) impact of executive pay dispersion on corporate social responsibility = 임원진의 임금격차가 기업의 사회적 책임에 미치는 영향link Park, Moon Deok; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2022 |
4 | Local poverty and corporate community involvement = 지역 빈곤과 기업 공동체 참여link Moldakulova, Dana; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2022 |
5 | Organization capital and the value of cash holdings = 조직의 자본이 기업의 현금 보유 가치에 미치는 영향link Gwon, Garam; Han, Seung Hun; et al, 한국과학기술원, 2022 |
6 | Customer acceptance of restaurant service robot: The role of restaurant types and personal innovativeness = 레스토랑 서비스 로봇의 소비자 수용도 연구link Lee, HyeSoo; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023 |
7 | (An) analysis of the factors of agricultural entrepreneurship on subjective well-being = 농업기업가정신이 주관적 웰빙에 미치는 요인 분석link Ahn, Suho; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023 |
8 | (The) effect of nationalism on organizational identification: A moderation effect analysis = 민족주의가 조직 정체성에 미치는 영향: 조절 효과 분석link Massamba, Gordon; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023 |
9 | Understanding the effect of a patient's severity of illness on medical AI utilization = 환자 질병 중증도가 의료용 인공지능 사용에 미치는 영향link Kim, Dohee; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023 |
10 | (The) impact of limiting negative ratings on review systems: The case of Naver Place = 부정적 평가의 제한이 리뷰 시스템에 미치는 영향: 네이버 플레이스 사례를 중심으로link Choi, Hanseol; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022 |
11 | How to avoid fake used cars in the online market: An empirical study with signaling theory = 온라인 중고차 시장에서 허위 중고차를 식별할 수 있는 신호 연구link Joo, KwonNeung; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022 |
12 | (The) impact of celebrity controversies on price premiums in the resale market = 재판매 시장에서 유명인의 논란이 가격 프리미엄에 미치는 영향link Park, Jeongah; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022 |
13 | Examining the duality of social media : the role of users’ motivation and risk taking tendency = 소셜미디어의 이중성 : 소비자의 동기와 위험 선호 성향을 중심으로link Kim, Min-Ju; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022 |
14 | Entrepreneurial failure and reentry: the role of prior financing experience = 이전 창업의 이질적 경험이 실패 후 재창업에 미치는 영향: 파이낸싱 경험의 역할을 중심으로link Jung, Haejun; Jung, Hyunju; 정현주; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022 |
15 | Smart retail, replaces all? or some? : different influences of amazon go on the local industry = 스마트 편의점의 진입이 인접 지역에 미치는 영향에 대한 계량적 분석 : 아마존 고 사례를 중심으로link Choi, Joo Young; Lee, Chul Ho; et al, 한국과학기술원, 2022 |
16 | Entrepreneurial ecosystem and coworking space: The moderating role of coworking space in entrepreneurship culture = 기업가적 생태계와 공유오피스: 기업가정신 문화에서 공유오피스의 조절효과link Ju, Wan Wi; Eom, Ji Yong; 엄지용; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2022 |
17 | (The) impact of WOM, OL and intention on capacity-moderated purchasing = 입소문, 관찰 학습 및 의도가 용량 조정형 구매에 미치는 영향link Ghita El Bakkal; Chul Ho Lee; et al, 한국과학기술원, 2022 |
18 | Ambiguous tone of M&A filings depending on M&A announcement market reaction = 인수합병 공시 반응에 따른 인수합병 배경 문서의 모호함link Seo, Jeongkwon; Lee, Chul Ho; et al, 한국과학기술원, 2022 |
19 | (The) impacts of carbon neutrality transition pathways on coal and gas generation stranded assets in Korea = 우리나라 탄소중립 이행 양상이 석탄 및 가스발전 좌초자산에 미치는 영향 평가link Jung, Dawoon; Eom, Jiyong; et al, 한국과학기술원, 2022 |
20 | Trustworthiness of corporate renewable energy commitments and its impact on the cost of capital = 기업의 친환경 에너지 전환 이행 약속에 대한 신뢰가 자금조달에 미치는 영향에 대한 연구link Myeng, Seung-Rok; Eom, Jiyong; et al, 한국과학기술원, 2022 |