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Showing results 1 to 20 of 67

1
(An) AR-aided creativity support tool for hands-on multidisciplinary learning = 융합 실습을 위한 증강현실 응용 창작 도구link

Jeong, Yunwoo; Nam, Tek-Jin; et al, 한국과학기술원, 2023

2
Methods and practices of affective ambient light design in cars = 자동차 실내 감성조명 디자인 방법과 실제link

Kim, Taesoo; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2023

3
Designing near-surface AR interaction for enhancing museum visitor experience = 박물관 관람 경험 증진을 위한 전시물 표면 공간 인식 기반의 정보 증강 기술 디자인link

Yi, Hyeonbeom; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2023

4
Thermoformable digital fabrication = 열 성형이 가능한 디지털 패브리케이션link

Ko, Donghyeon; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2022

5
Designing dynamic passive kinesthetic feedback for immersive experience in virtual reality = 가상 현실에서의 몰입감 있는 경험을 위한 동적 수동 운동학적 피드백 디자인link

Je, Seungwoo; Andrea, Bianchi; et al, 한국과학기술원, 2022

6
Digitally augmented play: design to evoke real-world imagination for enriching digital play experience of childrenlink

Hong, Jiwoo; Lee, Woohun; et al, 2021

7
Digital transformation for color cosmetics: from products to serviceslink

Yan, Yuchun; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 2021

8
Understanding the human-agent interaction in the mixed-initiative environmentlink

Park, Richard Chulwoo; Lee, Woohun; et al, 2021

9
Toward actuated and responsive environments: designing unobtrusive motions to guide users’ postural behaviors duringlink

Shin, Joon-Gi; Andrea, Bianchi; 비앙키 안드리아; Daniel, Saakes; et al, 2021

10
(A) prototyping tool in designing light of product = 제품의 빛을 디자인하기 위한 도구 개발 및 활용link

Jeong, Kyeong Ah; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2020

11
Co-design approaches to inclusive policy agenda setting through autogenous civic engagement with a focus on the unengaged: Shy attenders, lone whiners and I-Don't-Carers = 자기발생적 시민참여를 통한 정책의제의 포용성 증진을 위한 공동디자인 소외된 타겟 그룹을 중심으로link

Kim, Chorong; Nam, Ki-Young; et al, 한국과학기술원, 2020

12
Interaction design for In-Situ assistance in physical computing prototyping = 피지컬 컴퓨팅 프로토타이핑 상황 기반 지원을 위한 인터랙션 디자인link

Kim, Yoonji; Andrea, Bianchi; et al, 한국과학기술원, 2020

13
Design with a pet dog analogy for intimate interaction of smart products = 스마트 제품의 친밀한 인터랙션을 위한 반려견 비유 디자인link

Row, Yea-Kyung; Nam, Tek-Jin; et al, 한국과학기술원, 2020

14
Embodied design toolkits for consumers and creators = 소비자와 크리에이터를 위한 신체 기반 디자인 툴킷 연구link

Lee, Bokyung; Saakes, Daniel; et al, 한국과학기술원, 2020

15
Designing conversational agent user experience at homelink

조민지; Lee, Sangsu; et al, 2020

16
Family-shared AI assistant design for reinforcing the family bond = 가족 유대를 돕는 가족 공유 인공지능 어시스턴트 디자인link

Park, Sunjeong; Lim, Youn-kyung; et al, 한국과학기술원, 2020

17
Proxemics-based mobile messenger design = 프로세믹스 기반 모바일 메신저 디자인link

Shin, In-geon; Lim, Youn-kyung; et al, 한국과학기술원, 2019

18
Visualizing invisible information on body movement to enhance learning experience of sports skills = 스포츠 기술 학습경험 증진을 위한 비가시적 움직임 정보의 시각화에 대한 연구link

Park, Hyung-Kun; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2019

19
Co-performing experience design for personalization in intelligent IT services = 지능형 IT 서비스의 개인화를 위한 상호 호혜적 협력 경험 디자인link

Kim, Dajung; Lim, Youn-kyung; et al, 한국과학기술원, 2019

20
Designing multi-mobile tangram display for collocated game interaction = 대면 게임 상호작용을 위한 다중 모바일 탱그램 디스플레이 디자인link

Kim, Seungki; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2019

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