Browse "ID-Theses_Master(석사논문) " by Author 이건표

Showing results 1 to 60 of 61

1
A cross-cultural comparative study in designing gestures in natural and mobile communication: Comparing the user-defined gestures by Korean, Chinese, and North American = 자연스러운 모바일-커뮤니케이션을 위한 제스처 디자인: 한국, 중국, 북미에서의 사용자 정의 제스처 비교를 중심으로link

Jia Xu; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2011

2
A Cross-cultural comparative study on users’ perception of the webpage : with the focus on cognitive style of Chinese, Korean and American = 사용자의 웹페이지 지각에 관한 비교 문화 연구 : 중국인, 한국인, 미국인의 인지 스타일을 중심으로link

Dong,Ying; 동, 잉; 동, 영; et al, 한국과학기술원, 2007

3
Adaptation profiles in first-time robot users = 생애 첫 로봇 사용자의 적응 프로파일: 적응 패턴 이해 및 디자인 적용 방안을 중심으로link

Montalvan Lume, Juan Giusepe; 후안; et al, 한국과학기술원, 2016

4
Deep-learning driven exploration of automotive exterior design attributes = 딥러닝 기반 자동차 외장 디자인 요소 탐색link

Lee, Gyunpyo; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2022

5
Design tool development for non-monetary accommodation sharing platforms : understanding couchsurfing user behaviors for profiles and stay requests = 비금전적 숙박 공유 경제 플랫폼 디자인을 위한 디자인 툴 개발 연구 : Couchsurfing 사용자의 Profile과 Stay Request 이해를 통해link

Jung, Jiwon; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2017

6
Development of design guidelines for e-sticker usage : the case of KakaoTalk = e-sticker 활용을 위한 디자인 가이드라인 개발 : 카카오톡을 중심으로link

Cantieri Taube Fagundes, Jessica; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2017

7
Experience prototyping for vehicle-to-vehicle communication context = 차량 간 커뮤니케이션 환경을 위한 사용자 경험 프로토타이핑link

Kim, Do-Hyeong; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2017

8
Exploring the value of using laughter reaction data to evaluate humor webtoon contents = 웃음 반응 데이터를 이용한 유머 웹툰 콘텐츠 평가 방법에 대한 가치 탐구link

Kwon, Soyoung; Lee, Kunpyo; et al, 한국과학기술원, 2016

9
Nationality vs. Discipline Factor - Influence on user participation in ux research _ case study: comparing korean-vietnamese and design-engineering on generative session technique = 국가적 문화와 개인적 직업요인이 사용자경험 연구에 미치는 영향 비교 _ 사례연구: 아이디어 도출단계에서 한국-베트남, 디자인-공학사이의 비교를 중심으로link

Tran, Trang-Thu; Tran,Trang-Thu; et al, 한국과학기술원, 2008

10
Reducing customers' food waste at restaurants : (An) ideation board game as sensitizing tool for service designers = 레스토랑에서 고객의 음식물 쓰레기 줄이기 : 서비스 디자이너를위한 감성적 도구로 사용되는 아이디어 보드 게임link

Thamjamrassri, Punyotai; Lee, Kun Pyo; et al, 한국과학기술원, 2017

11
개인 웹미디어 블로그 사용자의 이용 행태에 관한 연구 = User behavior on personal web media, bloglink

이새미; Lee, Sai-Mi; et al, 한국과학기술원, 2005

12
관찰법을 활용한 사용자 니즈 분석에 관한 연구 : 비디오 관찰법을 중심으로 = (A) study on the user needs analysis based on observation methods : with emphasis on the video ethnographylink

이지현; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 1999

13
대화형 에이전트의 성격 요소 이해 및 프레임워크 도출 = Designing and describing the personality of conversational agentslink

김성배; 이건표; et al, 한국과학기술원, 2019

14
디자이너를 위한 휴대전화 콘텐츠 프로토타이핑 및 현장 중심 사용자 평가 도구 개발에 관한 연구 = Development of tool for mobile phone contents prototyping and outdoor-based user testinglink

김대업; Kim, Dae-Eop; et al, 한국과학기술원, 2006

15
디자인 그룹 의사결정 지원 시스템의 개발과 활용에 관한 연구 : 네트워크환경에서의 그룹 커뮤니케이션을 중심으로 = A study on the development and application of group decision supporting for design : with emphasis on the group communication in network environmentslink

박태성; Park, Tae-Sung; 이건표; 권은숙; et al, 한국과학기술원, 2000

16
디자인 아이디어 발상을 위한 디자인 시나리오 작성 지원도구 개발에 관한 연구 : 코믹쳇을 활용한 시나리오 기반 디자인 기법의 적용을 중심으로 = A study on the development of design scenario making tool for design idea generation : with the emphasis on the scenario based design based on the comic chat technologylink

유승헌; Yoo, Seung-Hun; et al, 한국과학기술원, 2000

17
디자인 컨셉 개발 단계에서 활용되는 시각 정보 해석을 위한 협업 지원 도구 개발 : 협력적 태깅을 활용한 이미지 구조화 및 해석을 중심으로 = Development of tool for analyzing visual information in the stage of concept development for collaborative design : focused on image classification and interpretation of keyword by applying collaboratlink

정현오; Jung, Hyun-Oh; et al, 한국과학기술원, 2007

18
디자인 컨셉 개발을 위한 정성적 사용자 조사 데이터의 해석 방법 비교 : 구조화와 탈구조화 방식을 중심으로 = Comparative study of interpretation types in qualitative user research for design-concept development : with emphasis on structured and unstructured interpretationlink

진보필; Jin, Bo-Pil; et al, 한국과학기술원, 2011

19
디자인 컨셉 개발을 위한 정성적 사용자 조사 데이터의 해석 방법 비교 : 구조화와 탈구조화 방식을 중심으로 = Comparative study of interpretation types in qualitative user research for design-concept development : with emphasis on structured and unstructured interpretationlink

진보필; Jin, Bo-Pil; et al, 한국과학기술원, 2011

20
로그 트래킹을 통한 스마트폰 사용자 경험 단계의 변화 추이 연구 = Identifying changes in users’ experience stages of smartphone through log trackinglink

양경인; Yang, Kyung-In; et al, 한국과학기술원, 2011

21
로그 트래킹을 통한 스마트폰 사용자 경험 단계의 변화 추이 연구 = Identifying changes in users’ experience stages of smartphone through log trackinglink

양경인; Yang, Kyung-In; et al, 한국과학기술원, 2011

22
모바일 미디어를 통한 사용자 커뮤니케이션의 형태와 특성 모델화에 관한 연구 : 모바일 폰을 통한 메시지의 흐름과 그 과정을 중심으로 = Modeling the form and characteristics of communication by mobile phone : with emphasis on the message flow and properties in the process of communication by mobile phonelink

신상현; Shin, Sang-Hyoun; et al, 한국과학기술원, 2004

23
모바일 인터페이스 디자인을 위한 인터랙션 모델링에 관한 연구 : 인터랙션 순서와 제품의 상태 모델링 기법 개발을 중심으로 = Modeling the interaction for mobile user interface design : with emphasis on the development of method for modeling activity, sequence and state for productlink

심규대; Shim, Kyu-Dae; et al, 한국과학기술원, 2004

24
모바일 제품 사용 환경의 사용자 관찰 기법과 분석 도구 개발에 관한 연구 : 웨어러블 관찰 장비를 활용한 사용자 시점의 관찰 기법과 모바일 관찰 자료 분석 도구 개발을 중심으로 = The development of user observation method and analysis tool in mobile environment : with emphasis on the development of observation method at user’s point of view by wearable micro-camera and analysis toollink

오영석; Oh, Young-Suk; et al, 한국과학기술원, 2005

25
문화적 차이가 사용자 연구 디자인 방법론에 미치는 영향 : 한국과 네덜란드의 참여자 성향 비교를 중심으로 = Cultural difference and its effects on design methodologies for user research : with the emphasis on comparison between Korean and Dutch participantslink

이정주; Lee, Jung-Joo; et al, 한국과학기술원, 2007

26
문화적 차이에 따른 웹사이트 구조 디자인의 변화에 대한 연구 : 한국과 미국의 국가별 E-commerce 사이트 비교 관찰을 통한 문화와의 관계를 중심으로 = A study on the relation between culture and website structure : with emphasis on the differences between Korean and American E-commerce siteslink

김정하; Kim, Jung-Ha; et al, 한국과학기술원, 2003

27
발상적 자극물로서 Post-Use 데이터의 사용에 관한 연구 : '사용자에 의한 제품수명연장을 위한 디자인' 이라는 주제를 중심으로 = Utilizing post-use data for inspirational material with a subject on designing for expanding product life span by userslink

최은지; Choi, Eun-Ji; et al, 한국과학기술원, 2011

28
발상적 자극물로서 Post-Use 데이터의 사용에 관한 연구 : '사용자에 의한 제품수명연장을 위한 디자인' 이라는 주제를 중심으로 = Utilizing post-use data for inspirational material with a subject on designing for expanding product life span by userslink

최은지; Choi, Eun-Ji; et al, 한국과학기술원, 2011

29
사용성 평가의 ROI 측정 모델 개발에 관한 연구 : 사용자 인터페이스 디자인 프로젝트에서의 활용을 중심으로 = Developing the model for measuring ROI of usability testing : with emphasis on an application to user interface design projectslink

권용; Kwon, Yong; et al, 한국과학기술원, 2004

30
사용자 스트레스에 미치는 영향을 고려한 스마트폰 메신저 알림 시스템 디자인에 대한 연구 = A study on notification system design of smartphone messenger considering the user’s stresslink

윤성혁; Yoon, SungHyuk; et al, 한국과학기술원, 2015

31
사용자 인터페이스 디자인을 위한 시선추적 기록의 통합 해석 모델에 관한 연구 : 모바일 폰의 사용성 테스트를 중심으로 = Integrated analysis model of eyegaze recordings for user interface design : with emphasis on usability test of mobile phonelink

성기원; Sung, Ki-Won; et al, 한국과학기술원, 2004

32
사용자 참여적 시나리오 기반 디자인 기법을 통한 디자인 트랜드 파악에 관한 연구 : WWW을 이용한 데이터베이스 작성 및 활용을 중심으로 = A study on the design trends tracking through user-participatory scenario-based design : with the emphasis on establishing and application of database via WWWlink

이승준; Lee, Seung-Joon; et al, 한국과학기술원, 2000

33
사용자-제품간의 인터랙션 분석을 통한 사용자 행동 모델링에 관한 연구 : 인류학과 사회심리학적 행동 관찰 분석법을 중심으로 = A study on the user behavior modeling through analyzing interaction between users and products with emphasis on enthropological and sociopsychological behavior observation analysislink

김종형; Kim, Jong-Hyoung; et al, 한국과학기술원, 2000

34
사용자중심 디자인에서의 가장 라피드 프로토타입의 활용에 관한 연구 = A study on the application of virtual rapid prototype to user-centered designlink

고경완; Ko, Kyung-Wan; et al, 한국과학기술원, 1998

35
서비스디자인 커뮤니케이션을 위한 모델링 기법 개발 = Modeling methods for communication in service designlink

김보아; Kim, Bo-A; et al, 한국과학기술원, 2010

36
소비자 가치 단계에 따른 제품 정보 디자인에 관한 연구 : 수단-목표 사슬 이론을 기반으로 한 제품 정보의 소비자 평가 분석을 중심으로 = A study on the product information design on the consumer value levels : with emphasis on the evaluation analysis of consumer of the product information through the Mean-end chain theorylink

조동연; Cho, Dong-Yeon; et al, 한국과학기술원, 2001

37
신제품 계획을 위한 디자인 정보 시스템 연구 = A design information system for new product planninglink

박정순; Park, Jeong-Soon; et al, 한국과학기술원, 1991

38
실체적 인터페이스 디자인 컨셉의 독립적 고속 구현을 위한 도구 개발 = Development of stand-alone & rapid construction toolkit for physical interface design conceptslink

손민식; Son, Min-Shik; et al, 한국과학기술원, 2009

39
어린이 인터페이스 디자인을 위한 참여적 디자인 방법에 관한 연구 : 정보구조 디자인을 위한 도구 개발을 중심으로 = Participatory design approach to interface design for children : with emphasis on the development of toolkits for information architecture designlink

백준상; Baek, Joon-Sang; et al, 한국과학기술원, 2003

40
온라인 색채 팔레트 활용 색채 추천을 위한 색채 유사도 기반 조화도 예측 = Harmoniousness prediction based on color similarity for color recommendation using online color paletteslink

손경희; 이건표; et al, 한국과학기술원, 2017

41
운전자 스트레스를 고려한 감정 표현 자동차 인터페이스 디자인 = Emotion expressing car interface design considering the driver’s stresslink

김해찬; Kim, Hae Chan; et al, 한국과학기술원, 2016

42
월드와이드웹을 이용한 사용성 평가 방법에 관한 연구 = (A) study on the method of usability testing using world wide weblink

이상화; Lee, Sang-Hwa; et al, 한국과학기술원, 1999

43
웹 사용성 평가를 위한 지각,사고,행동 통합 평가 시스템에 관한 연구 : 시선추적, 마우스추적, 회상적 발성사고법을 중심으로 = Integrated analysis system of perception, recognition, behavior for web usability test : with emphasis on eye-tracking, mouse-tracking, and retrospective think aloudlink

김병주; Kim, Byoung-Joo; et al, 한국과학기술원, 2007

44
웹 사이트의 원격 사용성 평가에 관한 연구 : 원격 사용자 인터랙션 관찰 및 분석 도구의 개발을 중심으로 = A study on remote usability test & evaluation for web sites : with emphasis on the development of remote web interaction observation & analysis toollink

오기태; Oh, Ki-Tae; et al, 한국과학기술원, 2002

45
웹 컨텐트 컨셉 개발을 위한 사용자 체험 관찰 및 이의 적용에 관한 연구 : 체험 프레임웍을 활용한 도구 개발을 중심으로 = The observation & application of user experience for the web content development : with emphasis on the development of tool using experience frameworklink

이선영; Yi, Sun-Young; 이건표; 권은숙; 이병종; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2002

46
웹에서 사용자 인터랙션의 시각화 및 분석에 관한 연구 : 마우스 트랙킹을 활용한 웹 사용성 평가 도구 개발을 중심으로 = A study on the visualization & analysis of user interaction on the WWW : with emphasis on the development of web usability testing tool using mouse tracking methodlink

박창민; Park, Chang-Min; et al, 한국과학기술원, 2001

47
익숙치 않은 단기대여자동차 서비스의 운전자 경험을 위한 디자인 가이드라인 개발 = Development of design guidelines for enhancing driver experience of unfamiliar short-term rental carslink

김활; 이건표; et al, 한국과학기술원, 2018

48
인지 스타일과 모바일 폰 인터페이스 구조 및 흐름의 상관관계에 대한 연구 : 한국인과 네덜란드인 사용자의 수행도/선호도 비교를 중심으로 = Correlation between cognitive style and structure & flow in mobile phone interface : comparing performance and preference of Korean and Dutch userslink

김지혜; Kim, Ji-Hye; et al, 한국과학기술원, 2007

49
인지 스타일의 차이가 발상적 워크샵에 미치는 영향 : 한국인과 유럽인 참여자의 비교를 중심으로 = Cognitive Style and Its Effects on Generative Session : Comparing Korean and European Participantslink

유임경; You, Im-Kyeong; et al, 한국과학기술원, 2009

50
제품 개발을 위한 유연적 디자인 프로세스에 관한 연구 = A study on design process with flexibility for product developmentlink

신지형; Shin, Ji-Hyung; 이건표; 이창영; et al, 한국과학기술원, 1997

51
제품 디자인 이미지 평가를 위한 시각적 척도 개발에 관한 연구 = The development of visual scales for the evaluation of the image of product designlink

송현주; Song, Hyun-Ju; et al, 한국과학기술원, 1993

52
제품 디자인에 있어서의 사용자 참여적 프로세스에 관한 연구 : 조형화 과정을 위한 디자인 정보 시스템 개발을 중심으로 = A study on user participatory design process in product design : with emphasis on the development of a design information system for the phase of form developmentlink

서종환; Seo, Jong-Hwan; et al, 한국과학기술원, 1995

53
제품 디자인을 위한 가상 프로토타이핑 도구 개발에 대한 연구 : 인터랙션 아이디어의 구현을 중심으로 = (A) study on the development of the virtual prototyping system for product design : with emphasis on realizeing interation idealink

김동건; Kim, Dong-Gun; et al, 한국과학기술원, 1999

54
제품 사용환경의 사용자 초기 감성 측정 시스템과 분석 도구 개발 = The development tool for measuring and analyzing the initial stage of emotion in use contextlink

이재화; Lee, Jae-Hwa; 이건표; Lee, Kun-Pyo; 이우훈; Lee, Woo-Hun; et al, 한국과학기술원, 2009

55
제품디자인의 조형화 과정에 있어서 형태 명세화 방법에 관한 연구 = A study on form specification methods in form development process of product designlink

박남춘; Park, Nam-Choon; 이건표; 임창영; et al, 한국과학기술원, 1997

56
제품의 요소배치를 위한전문가 시스템 적용에 관한 연구 = A study on application of expert system in control layoutlink

이은종; Lee, Eun-Jong; et al, 한국과학기술원, 1996

57
제품의 조작과 작동 상태 모델링에 관한 연구 = A study on the modeling of operations and states for productslink

김성준; Kim, Sung-June; et al, 한국과학기술원, 1996

58
제품의 조형 요소가 사용자-인터페이스 디자인에 미치는 영향에 관한 연구 = Influence of aesthetic attributes on user-interface designlink

이현진; Lee, Hyun-Jhin; et al, 한국과학기술원, 1993

59
차 내비게이션의 거리 인지 요인간 비교 연구 = Comparative study of representation of the distance in car navigationlink

김소현; Kim, So-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2011

60
챗봇과 사용자 간 비과업중심 커뮤니케이션을 위한 디자인 시사점과 가이드라인 = Design implication and guideline for non-task-oriented communication between chatbots and userslink

김소영; 이건표; et al, 한국과학기술원, 2018

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0