ID-Theses_Master(석사논문)

Recent Items

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 377

1
블록 기반 프로그래밍에서 문제 분해의 스케치 기반 시각화 = Sketch-based visualization of problem decomposition in block-based programminglink

한승현; 이우훈; et al, 한국과학기술원, 2022

2
원격 즉흥 합주에서의 비언어적 의사소통을 위한 화상 회의 툴 디자인 기회 발굴 = Video conferencing tool design opportunities for non-verbal communication in remote improvisation ensemblelink

신준범; 이우훈; et al, 한국과학기술원, 2023

3
Viewer-animal interaction in cat live streams = 고양이 라이브 방송에서의 시청자-동물 인터랙션link

Ahn, Chee Eun; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2022

4
User experience design through psychological ownership to promote responsible user behavior : the case of shared micromobility services = 심리적인 소유감을 통해 책임감 있는 사용자 행동을 촉진하는 사용자 경험 디자인 : 공유 마이크로모빌리티 서비스의 사례link

Choi, Jonghak; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2023

5
Designing the conversational agent to enhance the user experience of code-mixing multilingual speakers = 코드믹싱으로 대화하는 다국어 사용자의 사용 경험 개선을 위한 대화형 에이전트 디자인 연구link

Choi, Yunjae Josephine; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2023

6
Design considerations for enhancing mixed-group videoconferencing experiences with deaf and hearing users = 청각장애인과 비장애인간 온라인 화상회의 상황에서 사용자 경험 디자인link

Kim, Yeon Soo; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2023

7
Design exploration on a real-time text-to-speech speaking tool for videoconferencing = 화상회의를 위한 실시간 TTS 말하기 도구에 대한 디자인 탐색link

Kim, Wooseok; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2023

8
Exploring different augmented reality visualization methods of fitness videos and their effects on the exercise experience = 피트니스 비디오의 다양한 증강 현실 시각화 방법이 운동 경험에 미치는 영향 탐구link

Jo, Hye-Young; Andrea, Bianchi; et al, 한국과학기술원, 2022

9
Design guidelines for enhancing videoconferencing experience by mitigating distractions = 화상 회의 시 사용자 주의 분산 경험 개선을 위한 디자인 가이드라인 도출link

Lee, Minha; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2022

10
Deep-learning driven exploration of automotive exterior design attributes = 딥러닝 기반 자동차 외장 디자인 요소 탐색link

Lee, Gyunpyo; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2022

11
비접촉 시대에 바이러스 감염을 줄이기 위해 손의 사용을 최소화한 부착형 손잡이 디자인 = Design hands free attachable door handle for virus infection in non-contact societylink

한재윤; 배상민; et al, 한국과학기술원, 2022

12
Design evaluation guideline for light interfaces of home appliances = 가전제품 라이트 인터페이스 디자인 품질 평가 가이드라인link

Park, Hyeonju; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2022

13
친환경을 고려한 롤클리너 개발: 3R을 중심으로 = Development of a lint roller considering environment-friendly: focusing on 3Rlink

김재홍; 배상민; et al, 한국과학기술원, 2023

14
지역 상점에서 고객경험 데이터의 자발적 생성을 위한 인터벤션 디자인 = Designing intervention for self-generation of customers’ local shop experience datalink

최지훈; 남기영; et al, 한국과학기술원, 2022

15
ConCreate: 일관된 브랜드 정체성 유지를 위한 그래픽 디자인 보조 도구 = ConCreate: A graphic design editor for guiding consistent visual brand identitylink

장서연; 남택진; et al, 한국과학기술원, 2022

16
Projected augmented reality co-creation system for in-car interaction design of autonomous vehicle = 자율 주행 자동차의 실내 인터랙션 디자인을 위한 증강 현실 기반 협동 디자인 시스템link

Lee, Jieun; Nam, Tek-Jin; et al, 한국과학기술원, 2021

17
지역정체성 기반 지역 브랜드 디자인 자원의 참여적 발굴 전략 = Strategies for participatory discovery of design resources for identity-driven local brand designlink

강동원; 남기영; et al, 한국과학기술원, 2022

18
Design interventions in online petition for empowering users’ deliberation = 사용자의 숙의성을 강화하는 온라인 청원 인터페이스의 인터벤션 디자인link

Kim, Jini; Nam, Ki-Young; et al, 한국과학기술원, 2022

19
오버 데어!: 주행 중 외부 오브젝트 선택을 위한 인터페이스 디자인 = Over there!: Designing in-vehicle pointing interface for external object selection in driving contextlink

편재훈; 이우훈; et al, 한국과학기술원, 2021

20
시간 기반 영상 가상전시에서 사용자의 공간적 항행 지원을 위한 지도 인터페이스 디자인 = Designing a map interface for spatial navigation in time-based video virtual exhibitionlink

이채은; 이우훈; et al, 한국과학기술원, 2021

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0