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Showing results 1 to 20 of 105

1
A computational approach for design creativity assessment in product design = 제품 디자인에서의 디자인창의력 평가를 위한 계산학적 접근link

Yuan, Xiaofang; 유안샤오팡; et al, 한국과학기술원, 2013

2
A framework for product-service system design case similarity measurement = 제품 서비스 시스템 디자인 사례 유사도 측정을 위한 프레임 워크 개발link

Wu,Yu; 오유; et al, 한국과학기술원, 2013

3
A hybrid parallel approach to a multigrid poisson solver for incompressible fluid simulation = 비압축성 유체 시뮬레이션을 위한 CPU와 GPU의 병렬처리를 동시에 활용하는 멀티그리드 포아송 기법link

Jung, Hwi-Ryong; 정휘룡; et al, 한국과학기술원, 2013

4
A study on the affective responses of user-centered storytelling interaction = 사용자 중심 스토리텔링 인터랙션의 감성적인 반응에 대한 연구link

Kang, Ji-Young; 강지영; et al, 한국과학기술원, 2013

5
(A) bayesian learning model for measuring social influence = 사회적 영향력 측정을 위한 베이지안 학습 모델 : 트위터에서의 음악 전파 과정을 중심으로link

Go, Geon Hyeok; 고건혁; Kim, Minki; 김민기; et al, 한국과학기술원, 2016

6
(A) natural language processing approach to quantitative measurement of symbolic melodic similarity = 멜로디 유사성의 정량적 측정: 자연어 처리 기법을 중심으로link

Park, Saebyul; Nam, Juhan; 남주한; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2023

7
(A) single image representation model for efficient multi-view stereoscopic content creation = 효율적인 입체영상 생성을 위한 단일 이미지 표현 방법link

Kim, Young-Hui; 김영휘; et al, 한국과학기술원, 2014

8
(A) study on a new distance education platform for medical skill training in the non-face-to-face era : focusing on CPR skill training = 비대면 시대의 의료 술기교육을 위한 새로운 원격 교육 플랫폼 연구 – CPR 술기를 중심으로link

Kwon, Yeram; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2023

9
(A) study on designing exhibition on socio-scientific issues using a narrative method = 내러티브를 활용한 사회과학적 이슈 전시 기획 방법론 연구link

Yun, A Yon; Jun, Bong Gwan; et al, 한국과학기술원, 2019

10
(A) study on metadata structure and recommenders of biological systems to support bio-inspired design = 생체모방설계에서의 생물학적 시스템 탐색을 위한 메타데이터 설계 및 추천 시스템 개발 연구link

KIM, Sun-Joong; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2016

11
(A) study on selection and manipulation of a distant subspace in wearable augmented reality = 착용형 증강현실에서의 원거리 부분공간 선택 및 조작 상호작용 기술 연구link

Lee, Hyeongmook; 이형묵; et al, 한국과학기술원, 2017

12
(A) study on the affective quality of interactivity by motion feedback in touchscreen user interfaces = 터치스크린 인터페이스에서 모션 피드백에 의한 인터랙티비티가 감성에 미치는 영향에 대한 연구link

Park, Do-Yun; 박도연; et al, 한국과학기술원, 2011

13
(A) study on the influences of social functions on urban human mobility with scalable approaches = 사회적 기능이 도시 인구 이동에 미치는 영향에 관한 규모가변적 접근 연구link

Kim, Jungmin; Park, Juyong; 박주용; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2018

14
(A) unified voice model for data-efficient singing voice synthesis = 통합 음성 모델을 통한 데이터 효율적인 가창 합성link

Choi, Soonbeom; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2023

15
(A) user-oriented design framework of narrative space for space-adaptive storytelling in wearable augmented reality environments = 착용형 증강현실 환경에서의 공간적응적 스토리텔링을 위한 사용자 중심의 서사 공간 디자인 프레임워크link

Shin, Jae-eun; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2022

16
(An) Approach to the efficient creation of creature animation = 크리쳐 애니메이션의 효율적인 생성 방법link

Seo, Jae-Woo; 서재우; et al, 한국과학기술원, 2012

17
(An) exploratory study of the value of online reviews as cultural metadata in movie organization and filtering = 영화 분류 및 필터링을 위한 문화적 메타데이터로서의 온라인 리뷰에 관한 연구link

Ahn, Shin-Hyun; 안신현; et al, 한국과학기술원, 2011

18
Analysis on the evolutionary process of the artistic network = 화가 간 네트워크의 진화 과정을 통한 미술사조 분석link

Kim, Minseo; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2019

19
Artist friendly retargeting and editing in producing high quality facial animation = 고품질 얼굴 애니메이션 제작을 위한 아티스트 친화적 리타겟팅과 에디팅link

Seol, Yeong-Ho; 설영호; et al, 한국과학기술원, 2012

20
Attribute of screen-based virtual space and its artistic uses = 스크린 기반 가상공간의 속성 분석과 예술적 활용link

Park, Jungsun; Noh, Junyong; 노준용; Wohn, Kwangyun; et al, 한국과학기술원, 2018

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