Search

Start a new search
Current filters:
Add filters:
  • Results/Page
  • Sort items by
  • In order
  • Authors/record

Results 1-10 of 228 (Search time: 0.003 seconds).

NO Title, Author(s) (Publication Title, Volume Issue, Page, Issue Date)
1
A study on the relation between stock index return and volatility using high frequency data = 고빈도 주가지수의 수익률-변동성 관계에 관한 연구link

Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Hoe-Kyungresearcher; 이회경, 한국과학기술원, 2008

2
A study on structural change detection scheme in linear dynamic models = 선형 동적 모형에서의 구조변화 인식 체계에 관한 연구link

Park, Dae-Keun; 박대근; Jun, Duk-Binresearcher; 전덕빈, 한국과학기술원, 2008

3
정보시스템 외주위탁의 효과적 관리에 관한 연구 : 조직간 통제 관점 = A study on the effective management of information systems outsourcing : interorganizational control perspectivelink

이상곤; Lee, Sang-Kon; 이진주; Lee, Jin-Joo, 한국과학기술원, 2000

4
Developing workflow-based hypermedia information systems : a methodology and meta-information system = 워크플로우 기반 하이퍼 미디어 정보시스템 개발 : 방법론 및 메타정보 시스템link

Suh, Woo-Jong; 서우종; Lee, Hee-Seokresearcher; 이희석, 한국과학기술원, 2000

5
A statistical modeling approach to customer acquisition and retention: methods and applications = 고객획득과 유지에 대한 통계적 모델링 연구: 분석방법 및 응용연구link

Han, Sang-Pil; 한상필; Ahn, Jae-Hyeonresearcher; 안재현, 한국과학기술원, 2008

6
Effects of loss aversion and probabilistic discount on consumer choice in the presence of future preference uncertainty = 미래 선호 불확실성 하에서 손실회피와 확률할인이 소비자 선택에 미치는 영향link

Kang, Hyun-Mo; 강현모; Hahn, Min-Hiresearcher; 한민희, 한국과학기술원, 2008

7
기술수준, 가격전략, 제품 수명 주기를 고려한 신제품 개발에 관한 연구 = Decision-making on technology, price, and product life cycle (PLC) for optimal product strategylink

박상선; Park, Sang-Sun; 김보원researcher; Kim, Bo-Won, 한국과학기술원, 2008

8
Empirical studies on electronic marketplaces and IT platform migration = 온라인 거래 시장과 정보 시스템 플랫폼 이전에 관한 실증적 고찰link

Shim, Seon-Young; 심선영; Lee, Byung-Taeresearcher; 이병태, 한국과학기술원, 2008

9
Measuring, managing, and assessing risk = 리스크 측정, 관리 및 평가link

Han, Chul-Woo; 한철우; Kang, Jang-Kooresearcher; 강장구, 한국과학기술원, 2008

10
(A) study on the effect of choice context and preference uncertainty on consumers' brand choice probability = 구매 상황과 선호 불확실성이 소비자의 제품 선택 확률에 미치는 영향에 관한 연구link

Won, Eu-Gene; 원유진; Hahn, Min-Hiresearcher; 한민희, 한국과학기술원, 2005

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0