Browse "KGSM-Theses_Ph.D.(박사논문) " by Author 한민희

Showing results 1 to 13 of 13

1
A study on the effect of network externality on marketing in the digital economy = 망외부성이 디지털 경제의 마케팅에 미치는 영향에 관한 연구link

Chun, Sung-Yong; 천성용; et al, 한국과학기술원, 2007

2
(A) study on the effect of choice context and preference uncertainty on consumers' brand choice probability = 구매 상황과 선호 불확실성이 소비자의 제품 선택 확률에 미치는 영향에 관한 연구link

Won, Eu-Gene; 원유진; et al, 한국과학기술원, 2005

3
Advertising competition in the hierarchically structured market = 계층적 시장구조에서의 광고 경쟁link

Kim, Ok-Nam; 김옥남; et al, 한국과학기술원, 2002

4
Co-promotion alliance : a game theoretic analysis = 제휴에 의한 공동판촉 : 게임이론적 접근link

Son, Min-Hee; 손민희; et al, 한국과학기술원, 2006

5
Competitive nonlinear pricing with product differentiation : an application to internet pricing = 경쟁상황에서의 비선형 가격 전략 : 인터넷 가격 전략에의 응용link

Min, Tae-Ki; 민태기; et al, 한국과학기술원, 2002

6
Effects of background music on consumers' cognitive responses in TV advertising = TV 광고에서 배경음악이 소비자 인지반응에 미치는 영향link

Hwang, In-Suk; 황인석; et al, 한국과학기술원, 1999

7
Effects of loss aversion and probabilistic discount on consumer choice in the presence of future preference uncertainty = 미래 선호 불확실성 하에서 손실회피와 확률할인이 소비자 선택에 미치는 영향link

Kang, Hyun-Mo; 강현모; et al, 한국과학기술원, 2008

8
New approach to market structure analysis : the firm-based perspective = 시장구조분석의 새로운 접근 : 기업반응 중심의 분석link

Ahn, Sung-Ah; 안성아; et al, 한국과학기술원, 2001

9
Nonlinear feedback effects of brand extensions : a modified diagnosticity perspective = 브랜드 확장범위에 따른 반향효과의 비선형적인 변화 : 확장정보가 갖는 진단성 관점에서의 접근link

Kim, Sie-Na; 김세나; et al, 한국과학기술원, 2006

10
Quantitative models for development and introduction of new products = 신상품 개발 및 진입을 위한 계량모형link

Park, Sang-June; 박상준; et al, 한국과학기술원, 1998

11
(The) relationship between marketing and R&D in new product development : focused on antecedents and consequences of interfunctional conflict = 신제품 개발에서 마케팅과 연구개발간 관계 : 기능간 갈등의 영향요인과 결과를 중심으로link

Cho, Eun-Seong; 조은성; et al, 한국과학기술원, 2004

12
선택만족의 결정요인과 영향에 관한 실증적 연구 = An empirical study of antecedents and outcomes of choice satisfactionlink

송병룡; Song, Byung-Ryong; et al, 한국과학기술원, 2008

13
소비자 특성이 외산 제품 평가에 미치는 영향 = The effect of consumer factors on foreign product evaluationlink

김충련; Kim, Choong-Ryuhn; et al, 한국과학기술원, 1996

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