1 | 가치 사슬에서의 조정ㆍ협력의 구조 : 공급 사슬 경영과 신제품 개발 경영을 중심으로 = Coordination structures in value chain for SCM and NPDlink 김종주; Kim, Jong-Joo; et al, 한국과학기술원, 2008 |
2 | Social network-based user profile data inference : a systematic method for assessing user profile reliability = 소셜 네트워크 분석을 통한 사용자 프로파일 추론에 대한 연구link Park, Sung-Hyuk; 박성혁; et al, 한국과학기술원, 2011 |
3 | Online customized selection from multiple configurable standard models = 온라인 맞춤구성을 위한 추론기법link Lee, Hyun-Jung; 이현정; et al, 한국과학기술원, 2004 |
4 | Improving recommendation system and customer relationship management success model = 추천 시스템 및 고객 관계 관리 성공 모형에 대한 개선link Roh, Tae-Hyup; 노태협; et al, 한국과학기술원, 2003 |
5 | Essays on standardization and cross ownership in information industries = 정보통신산업에서의 표준화와 상호지분소유 전략link Choi, Byong-Sam; 최병삼; et al, 한국과학기술원, 2003 |
6 | (The) Design of EDI controls for EDI performence = EDI 성과제고를 위한 EDI 통제설계link , 한국과학기술원, 1998 |
7 | Buyer-Carts for B2B EC: b-Cart approach = 기업간 전자상거래를 위한 구매자 쇼핑카트: b-Cart 접근방식link , 한국과학기술원, 2001 |
8 | Data mining techniques for personalized recommendations in E-Commerce = 전자상거래에서의 개인화된 상품추천을 위한 데이터 마이닝 기법link , 한국과학기술원, 2002 |
9 | 정부출연연구기관의 성과관리 및 기술확산에 관한 연구: 한국전자통신연구원 사례를 중심으로 = R&D performance management and technology diffusion of government research institute: the case of ETRIlink 백의선; Paik, Eui-Sun; et al, 한국과학기술원, 2005 |
10 | An integrative model of inter-organizational knowledge transfer in the buyer-supplier relationship = 구매자-공급자 관계에서의 조직간 지식이전에 관한 통합모형 연구link Yang, Sung-Byung; 양성병; et al, 한국과학기술원, 2007 |
11 | From word-of-mouth to word-of-mouse: information processing of electronic word-of-mouth messages = 전자구전메시지(electronic word-of-mouth)의 소비자 정보처리link Park, Do-Hyung; 박도형; et al, 한국과학기술원, 2008 |
12 | A study on the relation between stock index return and volatility using high frequency data = 고빈도 주가지수의 수익률-변동성 관계에 관한 연구link Lee, Ji-Hyun; 이지현; et al, 한국과학기술원, 2008 |
13 | A study on structural change detection scheme in linear dynamic models = 선형 동적 모형에서의 구조변화 인식 체계에 관한 연구link Park, Dae-Keun; 박대근; et al, 한국과학기술원, 2008 |
14 | 기술수준, 가격전략, 제품 수명 주기를 고려한 신제품 개발에 관한 연구 = Decision-making on technology, price, and product life cycle (PLC) for optimal product strategylink 박상선; Park, Sang-Sun; et al, 한국과학기술원, 2008 |
15 | A statistical modeling approach to customer acquisition and retention: methods and applications = 고객획득과 유지에 대한 통계적 모델링 연구: 분석방법 및 응용연구link Han, Sang-Pil; 한상필; et al, 한국과학기술원, 2008 |
16 | Measuring, managing, and assessing risk = 리스크 측정, 관리 및 평가link Han, Chul-Woo; 한철우; et al, 한국과학기술원, 2008 |
17 | Empirical studies on electronic marketplaces and IT platform migration = 온라인 거래 시장과 정보 시스템 플랫폼 이전에 관한 실증적 고찰link Shim, Seon-Young; 심선영; et al, 한국과학기술원, 2008 |
18 | Effects of loss aversion and probabilistic discount on consumer choice in the presence of future preference uncertainty = 미래 선호 불확실성 하에서 손실회피와 확률할인이 소비자 선택에 미치는 영향link Kang, Hyun-Mo; 강현모; et al, 한국과학기술원, 2008 |
19 | Antecedents of B2C electronic commerce and service success : a theoretical link and extension = 기업과 소비자간 전자상거래 및 서비스 성공요인에 대한 고찰 : 이론적 연결과 확장 중심으로link Kang, Young-Sik; 강영식; et al, 한국과학기술원, 2008 |
20 | 제조업 공급자 협력의 요인과 성과 : 한국 자동차 산업을 중심으로 = Factors and performance effects of manufacturer-supplier collaboration: a study of korean autotmotive industrylink 오중산; Oh, Joong-San; et al, 한국과학기술원, 2007 |