DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.author | 이대길 | - |
dc.date.accessioned | 2018-10-02T05:39:26Z | - |
dc.date.available | 2018-10-02T05:39:26Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.uri | https://archives.kaist.ac.kr/research.jsp?year=2011&view=view05 | - |
dc.identifier.uri | https://archives.kaist.ac.kr/eng/research.jsp?year=2011&view=view05 | - |
dc.description | KAIST 2011 대표 연구성과 10선 | - |
dc.description.abstract | 세계 LNG선 시장 선도 기반 마련 이대길 교수 연구팀은 LNG선 화물창의 2차 방벽을 스테인리스 스틸(Stainless steel)과 알루미늄(Aluminum) 박판으로 구성한 후, 두 박판을 항공우주용 필름 접착제로 접합해 극저온에서도 높은 기밀성을 가진 화물창을 개발했다. 이는 40년 동안 사용해도 전혀 가스 누출이 없는 신뢰성 높은 화물창 건조기술을 세계 최초로 확립한 것이다. | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 한국과학기술원 | - |
dc.title | LNG 선의 차세대 극저온 화물창 기술 개발 | - |
dc.title.alternative | Development of Next Generation LNG Shipping Containment System Technology | - |
dc.type | Report | - |
dc.description.alternativeAbstract | Foundation to Lead Global LNG Market Professor Lee and his research team developed a new cryogenic containment system for a LNG ship which guarantees gas-tightness at the cryogenic temperature of 163(degree). They developed the secondary barrier using stainless steel, aluminum, and film adhesives with aerospace-quality bonding technologies for the first time in the world. This is the world's most advanced cryogenic containment system technology, capable of lasting 40 years without gas leakage. | - |
dc.description.department | 한국과학기술원 : 기계공학전공 | - |
dc.contributor.localauthor | 이대길 | - |
dc.contributor.alternativeauthor | Lee, Dai Gil | - |
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