460 | 사회경제적 특성에 따른 대기오염에 대한 회피행동 : 대중교통 수요를 기반으로 = Socio-economic status and averting behavior against air pollution : evidence from public transportation demandlink 김희영; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2020 |
461 | 사회적 선택에 있어서 콩도르세와 보다 방식의 실패 확률에 대한 연구 = (A) study on probabilities of failure under the condorcet and borda social-choice methodslink 김승환; 인영환; et al, 한국과학기술원, 2018 |
462 | 산업별 경제적 효익 대비 이산화탄소 배출 분석에 관한 연구 = A study of co2 emission analysis with I/O tableslink 이정찬; Lee, Jung-Chan; et al, 한국과학기술원, 2009 |
463 | 산업집중도와 주가수익률에 관한 실증연구: 미국시장에서 글로벌 금융위기 영향 중심으로 = A Study of industry concentration and average stock returns: Effect of global financial crisis in U.S. marketlink 고지연; Koh, Jee-Youn; et al, 한국과학기술원, 2014 |
464 | 생산적 요인들이 제조업 M&A에 미치는 영향 = Effects of operations factors on the M&A in manufacturinglink 나재석; Na, Jae Seok; et al, 한국과학기술원, 2015 |
465 | 생체인식 탑승수속 채택의 유보, 거부, 만류에 영향을 미치는 요인 = Factors affecting postponement, rejection, and opposition to biometric boarding processlink 김청; 정재민; et al, 한국과학기술원, 2018 |
466 | 서비스 수준을 고려한 항공사와 여행사의 계약 방식에 관한 연구 = Contract between airline and travel agency with service quality constraintlink 김다은; 박건수; et al, 한국과학기술원, 2018 |
467 | 서비스 제공자 전환 의사결정에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 서비스 배타성의 효과 = Determinants of customer intention to switch for service providers : impact of service exclusivenesslink 강현정; Hyun Jung-Kang; et al, 한국과학기술원, 2013 |
468 | 서울시 공공자전거 대여소 설치의 수요 견인 효과에 관한 연구 = A study on the demand pull effect of public bicycles station installment in Seoullink 이상협; 엄지용; et al, 한국과학기술원, 2020 |
469 | 석유화학산업의 B2B 마케팅 전략 사례연구 = The case study on the B2B marketing strategy of petrochemical industrylink 박익성; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2020 |
470 | 성과기반 환경규제와 기업 혁신활동에 대한 행태적 접근 : 미국의 자동차 연비규제를 중심으로 = (The) effects of performance-based environmental regulation on firms' innovative behaviors : evidence from U.S. automotive industrylink 박민제; 진병채; et al, 한국과학기술원, 2020 |
471 | 세무회계분야의 로보틱 프로세스 자동화(RPA) 도입에 대한 저항요인 연구 = Resistance to the adoption of robotics process automation (RPA) in the tax and accounting sectorlink 장다와; 엄지용; et al, 한국과학기술원, 2018 |
472 | 소비자 사용자 혁신의 공개패턴과 영향요인 = The revealing pattern of consumer user innovation and its influence factorlink 박다운; BAK, Da Un; et al, 한국과학기술원, 2015 |
473 | 소비자 혁신성향이 관광지 특화상품 구매에 미치는 효과 연구 : 모바일 앱 사용의 조절효과를 중심으로 = (The) influence of consumer innovativeness on the purchase of specialized tourism products : moderating effect of mobile consumerslink 이성재; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2018 |
474 | 소비자심리를 이용한 아파트가격의 예측: 기계학습접근법 = The prediction of the price of apartment using the consumer sentiment: the machine learning approachlink 박재희; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2020 |
475 | 소셜 네트워크 게임의 지속적 이용 및 아이템 구매 의도에 관한 연구 = A study on the Intention to continue to play and to purchase items in the Social Network Gamelink 정민우; Jeong, Min-Woo; et al, 한국과학기술원, 2013 |
476 | 소셜 네트워크 분석(SNA)을 활용한 국내 택배 서비스 수요 분석 = Analysis of domestic delivery service demand using social network analysis (SNA)link 오경은; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2022 |
477 | 소셜 미디어 상의 브랜드 커뮤니티에서 관계혜택이 사용자 참여도에 미치는 영향 = A study on relational benefits and customer engagement in social media brand communitieslink 윤호정; Yoon, Ho-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2013 |
478 | 소셜벤처의 기업가적 생태계 초기 형성 및 기업가적 행동의 영향요인에 관한 사례 연구 = Entrepreneurial ecosystem of social ventures : the emergence and effect on entrepreneurial activitieslink 윤지훈; 배종태; et al, 한국과학기술원, 2017 |
479 | 수요 및 공급 측 사용자 간 공유경제 플랫폼 참여 차이에 대한 연구 = (A) study on the differences of platform participation intention : two-sided markets perspective in the sharing economylink 신건호; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017 |
480 | 수요반응 관리기업의 비용 최소화를 위한 모델링 = Cost minimization modelling for reliability demand response aggregatorlink 김진우; Kim, Jinwoo; et al, 한국과학기술원, 2015 |
481 | 수익률 횡단면변동성(Return Dispersion)의 예측력에 관한 실증연구 = An empirical analysis on predictability of return dispersion(RD)link 김현식; KIM, Hyun Sik; et al, 한국과학기술원, 2015 |
482 | 수직적 차별화 시장에서 프랜차이즈 가맹본부의 최적 투자 모형 = A model of franchisor's optimal investment in a vertically differentiated marketlink 박근우; Park, Keun Woo; et al, 한국과학기술원, 2016 |
483 | 스마트폰 AI음성비서의 지속 이용에 관한 연구 = (A) study on the continuous use of smartphone AI voice assistantlink 이정호; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019 |
484 | 스마트폰 어플리케이션에 의하여 점화되는 자기조절초점이 통화사용량과 요금제 만족도의 관계에 미치는 조절효과 = The moderating effect of self-regulatory focus primed by a smart phone appliaction on the relationship between the amount of minutes used and phone plan satisfactionlink 배현철; Bae, Hyun-Chul; et al, 한국과학기술원, 2012 |
485 | 스타일 동조화 경향에 따른 모멘텀 효과 = Momentum effects based on style comovementlink 남기성; Nam, Ki-Sung; 이회경; Lee, Hoe-Kyung; et al, 한국과학기술원, 2014 |
486 | 스타일 지수 편입 종목의 수익률 패턴 동조화 현상 연구 = An empirical study on comovement of stock prices stratified by style indices in korealink 홍성욱; Hong, Sung-Wook; et al, 한국과학기술원, 2012 |
487 | 스타트업의 사업모델과 기술 특허 정보가 투자에 미치는 영향 : 인공지능 스타트업 중심으로 = (The) effect of startup business models and technology patent information on investment: focusing on AI startupslink 김동연; Kim, Dongyeon; et al, 한국과학기술원, 2023 |
488 | 스타트업의 신호 전달 모형에 관한 연구 = A model on endogenous signaling in startup acquisitionslink 이현규; Lee, Hyeon-Kyu; et al, 한국과학기술원, 2013 |
489 | 스톡옵션 행사 이후 기업의 혁신 성과 변화 : 코스닥 상장 벤처기업을 중심으로 = Change in innovation performance after exercising stock options in Korean ventureslink 송정욱; 진병채; et al, 한국과학기술원, 2019 |
490 | 시장 상황에 따른 과거 중.장기 및 단기 모멘텀 효과에 관한 연구 = Intermediate and recent past momentum in different market stateslink 정나라; Jung, Nara; 이회경; Lee, Hoe Kyung; et al, 한국과학기술원, 2015 |
491 | 신규 공모 시장에 재벌 효과가 있는가에 대한 연구: 한국 주식시장에서의 증거 = Is there a conglomerate effect in the IPO market? : Evidence from Korean stock marketlink 김성일; Kim, Seong-Il; et al, 한국과학기술원, 2012 |
492 | 신용카드사의 전자쿠폰 제휴를 기반으로 하는 가맹점 마케팅 플랫폼의 쏠림현상에 관한 연구 = A study on the tipping effect of marketing platform for credit card merchantslink 양현; Yang, Hyun; et al, 한국과학기술원, 2012 |
493 | 신용평가모형과 설명가능한 인공지능을 활용한 채권회수 예측모형 비교 연구 = (A) comparative study on the bond recovery prediction model using credit scoring and explainable AIlink 김민정; 강금석; et al, 한국과학기술원, 2022 |
494 | 신제품 개발 프로젝트에서 기업의 특징에 따른 공급자 통합에 관한 연구: 통합 시기와 통합 깊이를 중심으로 = The effect of firm’s characteristics on supplier integration in new product development: Focusing on integration timing and integration depthlink 김태형; Kim, Tae-Hyung; et al, 한국과학기술원, 2014 |
495 | 신제품 수용에 대한 소비자 불확실성에 있어서 시간적 거리감 수준과 심적 시뮬레이션 및 인상관리 동기의 영향에 관한 연구 = Managing consumer uncertainty in adoption of new products: temporal distance, mental simulation and impression motivationlink 정윤화; Chung, Yoon-Hwa; et al, 한국과학기술원, 2012 |
496 | 신호 게임을 이용한 기업의 자금 조달 계약 모형에 관한 연구 = (A) model of optimal equity contract with signaling gamelink 문근영; 이기은; et al, 한국과학기술원, 2020 |
497 | 실물옵션을 활용한 신재생에너지 정책 평가 = Renewable energy policy evaluation with real option approach : a case of wind power projectlink 황성현; Hwang, Sunghyun; et al, 한국과학기술원, 2016 |
498 | 실적 발표가 있을 때 KSE 시장과 KOSDAQ 시장의 비정상적 수익률 크기의 차이를 일으키는 요인 분석 = Factors associated with differences in the magnitude of abnormal returns around kse versus KOSDAQ firms' earnings announcementslink 김수한; Kim, Soo-Han; et al, 한국과학기술원, 2014 |
499 | 심리적 거리와 블로그 채널의 eWOM 효과 분석 : 화장품 브랜드를 중심으로 = Psychological distance and blog channel eWOM effect analysis : focusing on cosmetics brandslink 김정민; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 2018 |
500 | 심리적 계약 위반이 조직 구성원의 직무 태도 및 성과에 미치는 영향: 나르시시즘의 조절효과를 중심으로 = The impact of narcissism on the relationship between psychological contract breach and work-related outcomeslink 김민아; Kim, Min A; et al, 한국과학기술원, 2015 |
501 | 심리적 계약 위반이 조직 구성원의 직무 태도에 미치는 영향: 개인의 Big 5 성격 특성 요소의 조절 효과 = Moderating effect of big five personality on the relationship between psychological contract breach and job attitudelink 노경아; Noh, Kyung-Ah; et al, 한국과학기술원, 2014 |
502 | 심리적 요인과 온라인 인간관계가 SNS 전환 의도에 미치는 영향 : SNS 피로감과 인플루언서의 영향력을 중심으로 = (The) effects of psychological factors and online relationships on the switching intention of SNS : focusing on SNS fatigue and quality of influencerlink 서준휘; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2018 |
503 | 아시아와 미국 주식시장 사이의 연계성 분석 = A study on the linkage between asian and US stock marketslink 소현준; So, Hyun Jun; et al, 한국과학기술원, 2015 |
504 | 아파트 매매가격에 대한 지역별 전이 효과 분석 : Diebold와 Yilmaz의 변동성 전이 방법론 적용 = Analysis on apartment price's spillover effect by region: based on Diebold and Yilmaz volatility spilloverlink 이정재; Lee, Jeongjae; et al, 한국과학기술원, 2023 |
505 | 아파트 매매가와 전세가의 차이가 아파트 수익율에 미치는 영향에 대한 실증분석: 서울ㆍ경기 아파트를 중심으로 = Empirical study on the impact of the difference between the resale price and the chonsei price on apartment returnlink 서원빈; 최현수; et al, 한국과학기술원, 2021 |
506 | 암호화폐 시장의 비이성과 매스 미디어의 역할 = (The) irrationality of cryptocurrency market and the role of mass media : VAR analysis using news sentiment score and text qualitative analysislink 이강욱; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020 |
507 | 암호화폐 투자자의 투자성향과 특징에 관한 연구 = (A) study on investment propensity and characteristics of cryptocurrency investorslink 노홍주; 이병태; et al, 한국과학기술원, 2018 |
508 | 압축 포트폴리오와 펀드 성과에 대한 연구 = A study on the relationship between concentrated fund and fund performancelink 이종훈; Lee, Jong-Hoon; et al, 한국과학기술원, 2012 |
509 | 애플리케이션 기반 스마트미터기 접속빈도와 사용자 특성간의 상관관계분석 = Analysis of relationship between user characteristic and access frequency of App based smart-meterlink 양진욱; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2018 |
510 | 양면시장에서 이동통신가입자의 전환비용이 기업가격체계에 미치는 영향에 관한 연구 = Influences of telecommunication service users' switching costs on corporate price structure in two-sided marketslink 김진백; 이기은; et al, 한국과학기술원, 2017 |
511 | 어플리케이션 기반 스마트 미터 사용자의 계절별 일평균 전력 사용량에 미치는 요인 연구 = Study on factors affecting seasonal average daily electric consumption of application based smart meter userlink 정윤수; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2018 |
512 | 에너지 절감을 위한 게임화된 스마트미터기 피드백의 효과적인 커뮤니케이션 방안 연구 = Study on effective communication of gamified smartmeter feedback to reduce energy consumptionlink 김지윤; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2017 |
513 | 엔터테인먼트 산업에서의 미디어-콘텐츠 레퍼토리와 사용자 콘텐츠 구매 행태 = Relationship between media-contents repertoire and user's content buying behavior in the entertainment industrylink 이민주; Lee Min-Joo; et al, 한국과학기술원, 2014 |
514 | 엔터테인먼트 산업의 고객 충성도 연구: 영화와 연극/뮤지컬의 관람 장소, 관람 행태, 추천 태도 결정 요인 = Research on customer loyalty in the movie and performing art industries: venue, watching and recommendation behavior perspectiveslink 구현주; Ku, Hyun-Ju; et al, 한국과학기술원, 2012 |
515 | 여행상품 가격비교 플랫폼 이용의도에 관한 연구: 확장된 기술수용모델을 중심으로 = The study of the use intention of travel meta search engine: using extended technology acceptance modellink 정희봉; 엄지용; et al, 한국과학기술원, 2020 |
516 | 연구개발투자의 변동성과 기업 성장의 관계에 대한 분석 = A study on the relationship between volatility of R&D expenditure and firm growthlink 전지호; Jun, Jeeho; et al, 한국과학기술원, 2016 |
517 | 연도 말 기관투자자의 투자행태연구: 국제펀드매니저의 일별 거래 자료를 이용한 실증연구 = The year-end trading behaviors of institutional investors: evidence from daily transaction data of international fund managerlink 편창호; Pyun, Chang Ho; et al, 한국과학기술원, 2015 |
518 | 연속적인 과잉반응의 한국 주식시장 수익률 예측가능성 = Return predictability of continuing overreaction in the Korean stock marketlink 박성언; 김동석; et al, 한국과학기술원, 2018 |
519 | 영상 콘텐츠의 긍정 수준이 미디어 소비자의 인지자원 분배에 미치는 영향: LC4MP 이론 기반의 뉴로마케팅 분석 = (The) impact of video content’s positivity level on media consumers’ cognitive resource allocation: a neuromarketing approach based on LC4MPlink 이건희; Lee, GeonHee; et al, 한국과학기술원, 2024 |