Browse "MT-Theses_Master(석사논문) " by Author 조대곤

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고객 데이터 플랫폼 도입 요인에 관한 연구 : 국내 기업 사례를 중심으로 = (A) study on main adoption factors of customer data platform: focused on cases of Korean companieslink

배진현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

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기계학습을 활용한 가구 특성 예측 가능성 연구 : 가정의 전력사용량을 중심으로 = Will it be possible to study census by machine learning? from household electricity consumptionlink

이진우; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019

30
뉴스 데이터 마이닝을 통한 창업 정책 변동과 시기별 이슈 분석 : 국내 규제샌드박스 정책을 중심으로 = Analysis of policy changes and issue trends related to start-up using news data mining : focusing on domestic regulatory sandbox policieslink

임혜원; Lim, Hyewon; et al, 한국과학기술원, 2023

31
모빌리티 시장 변화에 따른 상용 목적 차량의 잔존가치 요인 연구 = (A) study on the residual value factors of commercial vehicles according to mobility market changeslink

정민수; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

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빗물이용시설 확산을 위한 최적 보조금 정책 = Optimal subsidy policy for expansion of rain-harvesting systemlink

최지연; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2017

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사회경제적 특성에 따른 대기오염에 대한 회피행동 : 대중교통 수요를 기반으로 = Socio-economic status and averting behavior against air pollution : evidence from public transportation demandlink

김희영; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2020

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스타트업의 사업모델과 기술 특허 정보가 투자에 미치는 영향 : 인공지능 스타트업 중심으로 = (The) effect of startup business models and technology patent information on investment: focusing on AI startupslink

김동연; Kim, Dongyeon; et al, 한국과학기술원, 2023

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애플리케이션 기반 스마트미터기 접속빈도와 사용자 특성간의 상관관계분석 = Analysis of relationship between user characteristic and access frequency of App based smart-meterlink

양진욱; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2018

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어플리케이션 기반 스마트 미터 사용자의 계절별 일평균 전력 사용량에 미치는 요인 연구 = Study on factors affecting seasonal average daily electric consumption of application based smart meter userlink

정윤수; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2018

37
에너지 절감을 위한 게임화된 스마트미터기 피드백의 효과적인 커뮤니케이션 방안 연구 = Study on effective communication of gamified smartmeter feedback to reduce energy consumptionlink

김지윤; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2017

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온라인 P2P 대출 신청 사업장의 폐업 요인 실증 분석 = (An) empirical study on business failure factors of online P2P lending applicants in Korealink

이나영; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2020

39
온라인 여행상품 API 도입의 효과성과 효율성 분석 = The analysis of effectiveness and efficiency of online travel product API linkagelink

박재현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2020

40
융합형 IT인재의 이직의도에 미치는 결정요인에 관한 연구 = (A) study on the determinants of turnover intention of the next-gen IT talentslink

하민수; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2018

41
중고차 시세 예측에 있어 온라인 뉴스 평판 활용 방안에 대한 연구 = (A) study on the use of online news reputation in predicting price of used carslink

권상헌; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019

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지하철 이동 중 인터넷 서비스 이용을 위한 모바일 네트워크 선택에 미치는 요인 연구 = Study on factors affecting the use of the mobile network for mobile internet services on the subwaylink

조승현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019

43
코로나19가 고객의 shopping time habit에 미친 영향에 관한 연구 = Does COVID-19 pandemic affect customers’ shopping time habit?: an empirical investigation from an offline retailerlink

정혜정; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

44
통합기술수용이론(UTAUT)를 이용한 메타버스 (Metaverse) 이용의도에 관한 연구 = (A) study on factors affecting the intention to use the metaverse based on UTAUTlink

김윤기; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

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투자 특화 소셜 미디어 플랫폼 내 사용자 특성과 컨텍스트가 감정에 미치는 영향 = (The) impact of user characteristics and contextual information on sentiments at social media platform for investmentlink

오창근; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019

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한국 스타트업 창업자 인맥이 투자금 유치에 미치는 영향 분석 = (A) study on the impact of personal connections among Korean start-up founders on attracting investmentlink

임경업; Lim, Kyeong Eop; et al, 한국과학기술원, 2023

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확장된 통합기술수용이론(UTAUT2)을 통해 본 가상인플루언서 기술이 브랜드 이용의도 및 브랜드 구매에 미치는 영향에 대한 연구 = (A) study on the influence of virtual influencer technology on the intention to use brand and purchase of brand by applying UTAUT2 modellink

최중원; Choi, Jung Won; et al, 한국과학기술원, 2023

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