Browse by Subject Twitter

Showing results 1 to 33 of 33

1
A study on new channel development and trust in government: Usage of social media and smart devices in public sector = 공공분야 신규 채널 도입과 정부신뢰에 관한 연구 : 소셜미디어와 스마트 디바이스를 중심으로link

Kim, Suk-Kyoung; 김숙경; et al, 한국과학기술원, 2014

2
An exploration of brand attitude on micro-blogs: a sentiment analysis = 마이크로 블로그 상의 브랜드 태도에 관한 연구: 정서적 분석을 중심으로link

Yoon, Jae-Ho; 윤재호; et al, 한국과학기술원, 2012

3
An inconvenient truth: the effect of economic status on social networking pattern in Twitter = 불편한 진실: 경제적 지위가 트위터에서의 사회관계망 형성에 미치는 영향link

Park, Jae-Hyuk; 박재혁; Cha, Mee-Young; 차미영; et al, 한국과학기술원, 2012

4
Analysis of cultural values in online communication across countries on the use of nonverbal cues and content consumption = 온라인 커뮤니케이션에서의 문화비교 연구 : 비언어적 암시와 컨텐츠 소비패턴을 중심으로link

Park, Jaram; 박자람; et al, 한국과학기술원, 2016

5
Analysis on characteristics and utilities of the consumer attitude information extracted from twitter = 트위터에서 추출된 소비자 태도 정보의 특성과 효용에 대한 연구link

Ihm, Hwon; 임훤; et al, 한국과학기술원, 2013

6
Analysis on information spreading as recorded in twittersphere = 트위터 소셜 네트워크에서의 정보 전파 분석link

Park, Ho-Sung; 박호성; et al, 한국과학기술원, 2011

7
Analysis on information spreading as recorded in twittersphere = 트위터 소셜 네트워크에서의 정보 전파 분석link

Park, Ho-Sung; 박호성; et al, 한국과학기술원, 2011

8
Antecedents of brand communication outcomes via social media: roles of interaction level, informality, and social presence = 소셜미디어를 이용한 브랜드 커뮤니케이션의 연구 - 상호작용, 격식성, 사회적 실재감을 중심으로link

Lee, Ji-won; 이지원; et al, 한국과학기술원, 2012

9
Attention to the COVID-19 Pandemic on Twitter: Partisan Differences Among US State Legislators

Kim, Taegyoon; Nakka, Nitheesha; Gopal, Ishita; Desmarais, Bruce A.; Mancinelli, Abigail; Harden, Jeffrey J.; Ko, Hyein; et al, LEGISLATIVE STUDIES QUARTERLY, v.47, no.4, pp.1023 - 1041, 2022-11

10
COVID-19 Discourse on Twitter in Four Asian Countries: Case Study of Risk Communication

Park, Sungkyu; Han, Sungwon; Kim, Jeongwook; Molaie, Mir Majid; Hoang Dieu Vu; Singh, Karandeep; Han, Jiyoung; et al, JOURNAL OF MEDICAL INTERNET RESEARCH, v.23, no.3, 2021-03

11
Do your social media lead you to make social deal purchases? Consumer-generated social referrals for sales via social commerce

Kim, Namil; Kim, Wonjoon, INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION MANAGEMENT, v.39, pp.38 - 48, 2018-04

12
Effect of the Government's Use of Social Media on the Reliability of the Government: Focus on Twitter

Kim, Suk-Kyoung; Park, Min Jae; Rho, Jae-Jeung, PUBLIC MANAGEMENT REVIEW, v.17, no.3, pp.328 - 355, 2015-03

13
Event radar : a real-time local event detection scheme using twitter stream = Event Radar : 트위터 스트림 기반 로칼 이벤트 실시간 검출 기법link

Boettcher, Alexander; Lee, Dong-Man; et al, 한국과학기술원, 2012

14
Exploring healthcare opportunities in twitter: on user-generated health information and depressive moods of users = 온라인 소셜 네트워크 상의 건강 정보와 우울감에 대한 연구link

Park, Min-Su; 박민수; et al, 한국과학기술원, 2012

15
Exploring Semantic Social Networks Revealed by Conversational Topic Diversity and Topic Purity = 대화 주제의 다양성과 순도를 기반으로 한 시맨틱 소셜 네트워크에 관한 연구link

Jang, Ji-Yeon; 장지연; et al, 한국과학기술원, 2012

16
Expression of Depressive Moods on Twitter

Park, Minsu; Cha, Meeyoung; Cha, Chiyoung; Kweon, Yoorim, Telecommunications Review, v.23, no.3, pp.304 - 316, 2013-06

17
Finding information spreading and topics based clustering on Twitter = 트위터 상에서의 정보 확산과 주제별 집단화에 관한 연구link

Kim, Jung-Min; 김정민; et al, 한국과학기술원, 2012

18
Identifying Crime-prone Areas Based on Tweet Sentiments

Kim, Jaewoo; Cha, Meeyoung; Lee, Won Jae; Sandholm, Thomas, TELECOMMUNICATIONS REVIEW, v.24, no.3, pp.339 - 347, 2014-06

19
Korean twitter emotion classification and application = 한글 트위터 감정 분류 및 적용link

Do, Hyo Jin; 도효진; et al, 한국과학기술원, 2016

20
Musical sonification of twitter = 트위터의 음악적 소리화link

Lee, Jong-Bin; 이종빈; et al, 한국과학기술원, 2014

21
Not So Imaginary Interpersonal Contact With Public Figures on Social Network Sites: How Affiliative Tendency Moderates Its Effects

Lee, Eun-Ju; Jang, Jeong-Woo, COMMUNICATION RESEARCH, v.40, no.1, pp.27 - 51, 2013-02

22
Nowcasting commodity prices using social media

Kim, Jaewoo; Cha, Meeyoung; Lee, Jong Gun, PEERJ COMPUTER SCIENCE, v.3, no.e126, 2017-07

23
Sharing political news: the balancing act of intimacy and socialization in selective exposure

An, Jisun; Quercia, Daniele; Cha, Meeyoung; Gummadi, Krishna; Crowcroft, Jon, EPJ DATA SCIENCE, v.3, no.1, 2014-12

24
SNS 유저의 인적 사항과 정치적 성향에 따른 유저 그룹간 영향력 분석 = The analysis of user group’s influence according to personal information and political dispositionlink

이정환; Lee, Jeong Hwan; et al, 한국과학기술원, 2015

25
Social Media for Socially Responsible Firms: Analysis of Fortune 500's Twitter Profiles and their CSR/CSIR Ratings

Lee, Kiljae; Oh, Won-Yong; Kim, Namhyeok, JOURNAL OF BUSINESS ETHICS, v.118, no.4, pp.791 - 806, 2013-12

26
Social network technology (SNT) as a tool and a social actor: from self-verification to SNT use

Min, J; Yoo, Y; Hah, H; Lee, Heeseok, INTERNET RESEARCH, v.30, no.5, pp.1329 - 1351, 2020-10

27
Twitter as product reviews: extracting semantic knowledge for mining opinions from twitter = 트위터에서의 사용자 의견 분석을 위한 의미 정보 추출 기법link

Park, Sang-Won; 박상원; et al, 한국과학기술원, 2012

28
TwittsIn: 장소 인식을 이용한 모바일 트위터 친구 알림 서비스

장래영; 이민규; 조준희; 한동수, 정보과학회논문지 : 컴퓨팅의 실제 및 레터, v.16, no.7, pp.814 - 818, 2010-07

29
Understanding multilingualism in Switzerland using text mining algorithms = 텍스트 마이닝 알고리즘을 이용한 다중 언어 사회 스위스에 대한 이해link

Kim, Jae-Won; 김재원; et al, 한국과학기술원, 2014

30
Understanding social network service as a daily deal marketing platform = 소셜 커머스 마케팅 플랫폼으로서 소셜 네트워크 서비스에 관한 연구link

Park, Ye-Jean; 박예진; et al, 한국과학기술원, 2012

31
Why people use Twitter: social conformity and social value perspectives

Yoo, Jae Heung; Choi, Saesol; Choi, MunKee; Rho, Jae Jeung, ONLINE INFORMATION REVIEW, v.38, no.2, pp.265 - 283, 2014

32
감정 메시지와 가치 메시지의 확산 분석을 통한 트위터 상의 공중 연구 = The public on Twitter: testing social diffusion of emotion and valuelink

유소라; Yu, So-Ra; et al, 한국과학기술원, 2013

33
미술관 마케팅 방안으로서의 트위터 활용에 대한 연구-경기도미술관을 대상으로. = Exploring potential of using twitter in the museum as a marketing tool : A case analysis of gyeonggi museum of modern artlink

김세용; Kim, Se-Yong; et al, 한국과학기술원, 2011

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0