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A study of developing an instrument for measuring the user satisfaction of Web 2.0 services - with emphasis on blogs and SNS - = 웹 2.0 서비스에서의 사용자 만족 측정 도구 개발: 블로그와 SNS를 중심으로link

Lee, Sang-Won; 이상원; Han, Sang-Ki; Han, Steve; et al, 한국과학기술원, 2008

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공유되는 사진 속에 등장하는 사람의 사진 공유 선호도 조사 = Photo sharing of the subject, by the owner, for the viewer -examine the subject’s preferencelink

김아욱; Kim, A-Uk; et al, 한국과학기술원, 2014

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미술관 마케팅 방안으로서의 트위터 활용에 대한 연구-경기도미술관을 대상으로. = Exploring potential of using twitter in the museum as a marketing tool : A case analysis of gyeonggi museum of modern artlink

김세용; Kim, Se-Yong; et al, 한국과학기술원, 2011

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소셜 미디어를 통한 한국 엔터테인먼트 사업전략 연구- 싸이 ‘강남스타일’ MV 성공사례 중심으로- = Study on the Korea entertainment industry by social network media - case study on PSY ‘Gangnam Style’ Music video success-link

류준영; Rew, Joon-Young; 이민화; Lee, Min-Hwa; et al, 한국과학기술원, 2013

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소셜네트워크서비스(SNS)의 지역별 영향력 및 이에 기반한 선거전략 검토:4.11 총선에서 서울을 중심으로 = A study on the regional differences of the SNS influence and coming up with election campaign strategies: the case of 4.11(2012) election in Seoullink

안용수; An, Yong-Soo; et al, 한국과학기술원, 2013

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시스템 다이내믹스 기법을 이용한 소셜 미디어 커뮤니케이션 위기관리에 관한 연구 = Management using system dynamics technique for a social media communicationlink

최석원; Choi, Seok-Won; et al, 한국과학기술원, 2013

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온라인 맞춤형 광고를 통한 프라이버시 침입성이 광고태도 및 클릭의도에 미치는 영향 = Privacy invasion through targeted online marketing and its influence on attitude and click through intentions : focused on SNS and the extended selflink

윤유리; Yoon, Yuri; et al, 한국과학기술원, 2016

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크라우드 펀딩을 이용한 중소 · 벤처기업의 자금조달 방안 연구 - 국내외 사례를 중심으로 = A Study on the funding strategy for domestic SMEs and start-ups using crowdfundinglink

최성민; Choi, Sung-Min; et al, 한국과학기술원, 2012

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