Browse "GCT-Theses_Master(석사논문) " by Issue Date 

Jump to a point in the index:

Showing results 1 to 20 of 427

1
마코프 체인 모델을 이용한 화성 기반의 작곡 스타일 분류 방법 = Classification of the composition style based on the choral flow using the Markov chain modellink

정황영; Jung, Hwang-Young; et al, 한국과학기술원, 2005

2
혼합현실을 활용한 텔레비전 시청경험 확장에 대한 연구 = A study on augmenting viewers' experiences of watching TV with mixed realitylink

배희정; Bae, Hee-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2005

3
문화기술의 학문 분야로서 문화원형기술의 패러다임 분석 = Paradigm analysis of digital heritage as a discipline within culture technologylink

안신현; Ahn, Shin-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2005

4
다양한 감각 커뮤니케이션을 위한 햅틱 프리미티브 = Haptic primitives for the multi-modal communicationlink

진도형; Jin, Do-Hyung; et al, 한국과학기술원, 2005

5
인터페이스로서의 신체 : 인터랙티브 아트에서의 신체의 의미와 역할 = The body as interface : the meaning and function of the body in interactive art : based on Merleau-Ponty's phenomenology and embodied cognition theorylink

이수진; Lee, Soo-Jin; et al, 한국과학기술원, 2005

6
입출력 일체화 개체를 이용한 물리적 엔터테인먼트 미디어에 대한 연구 = Physical entertainment media using I/O coupling unitslink

한경훈; Han, Kyung-Hoon; et al, 한국과학기술원, 2006

7
디자인 의미에 대한 문화적 영향의 기호학적 분석 : 한국과 프랑스 20대 사용자의 모바일 폰 디자인 선호를 중심으로 = Semiotic analysis of cultural influence on design semantics : concerning different perference in mobile phone design between Korean & French users in twentieslink

윤지혜; Yoon, Ji-Hye; et al, 한국과학기술원, 2006

8
가속도 센서를 이용한 지휘 동작 인식 시스템 = The conducting motion recognizing system using acceleration sensors for the virtual orchestralink

손동관; Son, Dong-Kwan; 원광연; 노영해; et al, 한국과학기술원, 2006

9
엔터테인먼트 공간에서의 몰입감 증대를 위한 지능형 에이전트 도입 = Intelligent agent for augmenting immersion in entertainment spaceslink

김민성; Kim, Min-Sung; et al, 한국과학기술원, 2006

10
온라인게임 이용경험이 자기효능감에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on online game experiences and self-efficacy of online game userslink

장예빛; Jang, Yei-Beech; 유승호; Ryu, Seung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2007

11
인체 골격계에 기반한 케릭터 에니메이션 리깅 = Animation character rigging based on human skeletal systemlink

장태수; Jang, Tae-Soo; 노준용; Noh, Jun-Yong; et al, 한국과학기술원, 2007

12
MUVEs에서의 친밀감 상승에 관한 연구 : '세컨드 라이프’ 중심으로 = A study on the augmenting levels of intimacy in MUVEs : focused on the ‘Second Life’link

임창빈; Im, Chang-Bin; et al, 한국과학기술원, 2007

13
페이크 다큐멘터리에서 초두효과 기법에 의한 서사적 실감생성에 대한 연구 = A study on creating narrative presence by the primacy effect in fake documentarylink

최수영; Choe, Soo-Young; et al, 한국과학기술원, 2007

14
위치태그 기반 멀티미디어 브라우징을 위한 개인화 인지지도 자동 생성 = Auto-generation of personal cognitive maps for browsing geo-tagged multimedialink

조현근; Jo, Hyun-Geun; et al, 한국과학기술원, 2007

15
Development of personal imaging brain-computer interface through measuring cerebral response to an interesting visual stimulus = 흥미자극에 대한 대뇌인지반응 측정을 통한 Personal imaging brain-computer interface 개발link

Kim, Jong-Hak; 김종학; Kim, Tak Hwan; 김탁환; et al, 한국과학기술원, 2007

16
하우넷 기반 은유 온톨로지 구축 = Construction of metaphor ontology based on HowNetlink

안동근; An, Dong-Gun; 최기선; 시정곤; et al, 한국과학기술원, 2007

17
태그를 활용한 회화작품 검색과 상관관계 시각화 = Retrieval and visualized correlation between art images using taglink

송준호; Song, Jun-Ho; et al, 한국과학기술원, 2007

18
복수 주인공 영화에서의 시퀀스별 주체 분포에 기반한 다중형 플롯의 위상 관계 모델 연구 = Topological narrative models for Korean films of multi-protagonists and multi-plots based on sequence analysislink

김진희; Kim, Jin-Hee; 김탁환; Kim, Tak-Hwan; 시정곤; et al, 한국과학기술원, 2007

19
입소문 전파자로서의 블로거 집단에 관한 연구 : 내적동기와 관용성을 중심으로 = The study for the chracteristics of bloggers as influentials of word of mouthlink

한민우; Han, Min-Woo; et al, 한국과학기술원, 2007

20
TV광고의 서사구조 분석 = Narrative structural analysis of commercial filmslink

김민정; Kim, Min-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2007

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0