1 | A SOCIAL NETWORK-BASED INFERENCE MODEL FOR VALIDATING CUSTOMER PROFILE DATA Park, Sung-Hyuk; Huh, Soon-Young; Oh, Won-Seok; Han, Sang-Pil, MIS QUARTERLY, v.36, no.4, pp.1217 - 1237, 2012-12 |
2 | (A) social network-based framework for searching reusable software assets = 소셜 네트워크 기반의 소프트웨어 재사용 자산 검색 기법link Choi, Sun-Tae; 최선태; et al, 한국과학기술원, 2011 |
3 | (A) social network-based framework for searching reusable software assets = 소셜 네트워크 기반의 소프트웨어 재사용 자산 검색 기법link Choi, Sun-Tae; 최선태; et al, 한국과학기술원, 2011 |
4 | Analysis on information spreading as recorded in twittersphere = 트위터 소셜 네트워크에서의 정보 전파 분석link Park, Ho-Sung; 박호성; et al, 한국과학기술원, 2011 |
5 | Analysis on information spreading as recorded in twittersphere = 트위터 소셜 네트워크에서의 정보 전파 분석link Park, Ho-Sung; 박호성; et al, 한국과학기술원, 2011 |
6 | Analysis on information spreading in social networks using the SIR Model = SIR 모델을 이용한 소셜 네트워크 내 정보 확산에 대한 분석link Kwak, Nam-Ju; 곽남주; et al, 한국과학기술원, 2011 |
7 | Analyzing controversial articles in wikipedia in terms of native languages of editors = 위키피디아에서 논란이 있는 문서들의 편집자들의 모국어에 대한 분석link Byun, Jeong Min; 변정민; et al, 한국과학기술원, 2015 |
8 | Contagion of Cheating Behaviors in Online Social Networks Woo, Jiyoung; Kang, Sung Wook; Kim, Huy Kang; Park, Juyong, IEEE ACCESS, v.6, pp.29098 - 29108, 2018-06 |
9 | Dynamics of incentivized social referral in kakaoTalk mobile games = 카카오톡 게임의 친구초대 분석link Jeong, Jiwan; 정지완; et al, 한국과학기술원, 2015 |
10 | Economic impact of interpersonal interactions on social network business = 소셜 네트워크를 활용한 비즈니스 하에서 대인간의 상호작용이 미치는 경제적 영향link Jung, Gwang-Jae; 정광재; et al, 한국과학기술원, 2012 |
11 | Exploring individual’s knowledge transfer motivations : a social network perspective = 개인의 지식이전 동기요인에 관한 연구 : 사회연결망 관점link Kang, Min-Hyung; 강민형; et al, 한국과학기술원, 2007 |
12 | Finding a Friendly Community in Social Networks Considering Bad Relationships Kim, Sang-Yeon; Choi, Dongwan; Chung, Chin-Wan, COMPUTER JOURNAL, v.58, no.6, pp.1469 - 1481, 2015-06 |
13 | Image-based hashtag recommendation for real-world images in social networks = 소셜 네트워크 상의 영상들에 대한 영상 기반 해시태그 추천에 관한 연구link Park, Minseok; 박민석; et al, 한국과학기술원, 2016 |
14 | Individual and Social Network Predictors of Physical Bullying: A Longitudinal Study of Taiwanese Early Adolescents Wei, Hsi-Sheng; Lee, Won Jae, VIOLENCE AND VICTIMS, v.29, no.4, pp.701 - 716, 2014 |
15 | Managing Social Presence in Collaborative Learning with Agent Facilitation Lee, Bumho; Kim, Jinwoo, SUSTAINABILITY, v.15, no.7, 2023-04 |
16 | Middle status listlessness in online community: Variation in emoticon usage and network position = 온라인 커뮤니티 사용자의 동조성: 네트워크 지위와 이모티콘 사용을 중심으로link Kwak, Jin-ah; 곽진아; et al, 한국과학기술원, 2014 |
17 | Organizing principles and dynamics of complex networks = 복잡계 네트워크들의 조직 원리와 동역학link Ahn, Yong-Yeol; 안용렬; et al, 한국과학기술원, 2008 |
18 | Smart and social media continuance: the role of social influence = 스마트 소셜 미디어의 지속사용에 있어서 사회적 영향력에 관한 연구link Yoo, Jae-Heung; 유재흥; et al, 한국과학기술원, 2014 |
19 | SOCIAL CAPITAL OF CORPORATE BOARDS: EFFECTS ON FIRM GROWTH Lee, Ji-Hwan; Jang, Minhong; Choi, Chul, SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY, v.44, no.3, pp.453 - 462, 2016-04 |
20 | Social network, phase transition, and market tipping = 사회네트워크 구조변화와 시장전유현상의 전이link Kim, Sung-Ho; 김성호; et al, 한국과학기술원, 2002 |
21 | (The) effects of geographic distance and syndication on decisions for corporate venture capital investment = 기업벤처캐피탈 투자 의사결정에 대한 지리적 거리와 신디케이션의 영향link Kang, Shinhyung; 강신형; et al, 한국과학기술원, 2016 |
22 | (The) impact of open innovation strategy on social network value : in case of facebook = 개방형 혁신이 소셜 네트워크의 가치에 미치는 영향에 관한 연구 : 페이스북 사례를 중심으로link Shim, Jae-Won; 심재원; et al, 한국과학기술원, 2010 |
23 | Too Much Is as Bad as Too Little? Sources of the Intention-Achievement Gap in Sustainable Innovation Yang, Daegyu; Park, Sangchan, SUSTAINABILITY, v.8, no.8, 2016-08 |
24 | Understanding of diffusion over social network with strategic individuals = 개인의 전략적 행동에 의한 사회 확산 현상의 이해link Ok, Jungseul; 옥정슬; Yi, Yung; 이융; et al, 한국과학기술원, 2016 |
25 | 개인의 집단 내부와 집단 외부의 사회적 관계의 관계강도가 조직 공정성 지각에 미치는 영향에 관한 연구 : 공기업 사례를 중심으로 박혜원; 이승윤, 한국비영리연구, v.8, no.2, pp.155 - 186, 2009-10 |
26 | 벤처기업의 신제품 개발을 위한 전략적 제휴 : 파트너 선정 및 제휴 성과 = Strategic alliance for new product development of Korean ventures: Partner selection and performance implicationslink 권용호; Kwon, Yong-Ho; et al, 한국과학기술원, 2003 |
27 | 사회 네트워크가 개인의 다면평가와 다면평가제도의 공정성 지각에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on the impact of social network on multi-source assessment and fairness perceptionlink 황승현; Hwang, Seung-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2009 |
28 | 엔터프라이즈 소셜 네트워크 플랫폼 구축이 기업의 업무성과에 미치는 영향: 비교 사례연구 = Effects of enterprise social network platform implementation for firm performance : Comparative case studylink 고경호; Ko, Kyung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2014 |
29 | 온라인 태깅 시스템의 정보 추출에 관한 연구 조현; 최준연; 김성희, 한국정보기술학회논문지, v.9, no.10, pp.215 - 221, 2011-10 |
30 | 팀 내부 및 외부 사회적 자본 획득을 통한 업무자의 성과 향상: 긍정적 업무 정체성을 중심으로 = Strengthening of employees through building social resources at work: Positive work identity as a network antecedentlink 권인선; Kwon, In-Sun; et al, 한국과학기술원, 2012 |