Browse by Subject social network

Showing results 1 to 30 of 30

1
A SOCIAL NETWORK-BASED INFERENCE MODEL FOR VALIDATING CUSTOMER PROFILE DATA

Park, Sung-Hyuk; Huh, Soon-Young; Oh, Won-Seok; Han, Sang-Pil, MIS QUARTERLY, v.36, no.4, pp.1217 - 1237, 2012-12

2
(A) social network-based framework for searching reusable software assets = 소셜 네트워크 기반의 소프트웨어 재사용 자산 검색 기법link

Choi, Sun-Tae; 최선태; et al, 한국과학기술원, 2011

3
(A) social network-based framework for searching reusable software assets = 소셜 네트워크 기반의 소프트웨어 재사용 자산 검색 기법link

Choi, Sun-Tae; 최선태; et al, 한국과학기술원, 2011

4
Analysis on information spreading as recorded in twittersphere = 트위터 소셜 네트워크에서의 정보 전파 분석link

Park, Ho-Sung; 박호성; et al, 한국과학기술원, 2011

5
Analysis on information spreading as recorded in twittersphere = 트위터 소셜 네트워크에서의 정보 전파 분석link

Park, Ho-Sung; 박호성; et al, 한국과학기술원, 2011

6
Analysis on information spreading in social networks using the SIR Model = SIR 모델을 이용한 소셜 네트워크 내 정보 확산에 대한 분석link

Kwak, Nam-Ju; 곽남주; et al, 한국과학기술원, 2011

7
Analyzing controversial articles in wikipedia in terms of native languages of editors = 위키피디아에서 논란이 있는 문서들의 편집자들의 모국어에 대한 분석link

Byun, Jeong Min; 변정민; et al, 한국과학기술원, 2015

8
Contagion of Cheating Behaviors in Online Social Networks

Woo, Jiyoung; Kang, Sung Wook; Kim, Huy Kang; Park, Juyong, IEEE ACCESS, v.6, pp.29098 - 29108, 2018-06

9
Dynamics of incentivized social referral in kakaoTalk mobile games = 카카오톡 게임의 친구초대 분석link

Jeong, Jiwan; 정지완; et al, 한국과학기술원, 2015

10
Economic impact of interpersonal interactions on social network business = 소셜 네트워크를 활용한 비즈니스 하에서 대인간의 상호작용이 미치는 경제적 영향link

Jung, Gwang-Jae; 정광재; et al, 한국과학기술원, 2012

11
Exploring individual’s knowledge transfer motivations : a social network perspective = 개인의 지식이전 동기요인에 관한 연구 : 사회연결망 관점link

Kang, Min-Hyung; 강민형; et al, 한국과학기술원, 2007

12
Finding a Friendly Community in Social Networks Considering Bad Relationships

Kim, Sang-Yeon; Choi, Dongwan; Chung, Chin-Wan, COMPUTER JOURNAL, v.58, no.6, pp.1469 - 1481, 2015-06

13
Image-based hashtag recommendation for real-world images in social networks = 소셜 네트워크 상의 영상들에 대한 영상 기반 해시태그 추천에 관한 연구link

Park, Minseok; 박민석; et al, 한국과학기술원, 2016

14
Individual and Social Network Predictors of Physical Bullying: A Longitudinal Study of Taiwanese Early Adolescents

Wei, Hsi-Sheng; Lee, Won Jae, VIOLENCE AND VICTIMS, v.29, no.4, pp.701 - 716, 2014

15
Managing Social Presence in Collaborative Learning with Agent Facilitation

Lee, Bumho; Kim, Jinwoo, SUSTAINABILITY, v.15, no.7, 2023-04

16
Middle status listlessness in online community: Variation in emoticon usage and network position = 온라인 커뮤니티 사용자의 동조성: 네트워크 지위와 이모티콘 사용을 중심으로link

Kwak, Jin-ah; 곽진아; et al, 한국과학기술원, 2014

17
Organizing principles and dynamics of complex networks = 복잡계 네트워크들의 조직 원리와 동역학link

Ahn, Yong-Yeol; 안용렬; et al, 한국과학기술원, 2008

18
Smart and social media continuance: the role of social influence = 스마트 소셜 미디어의 지속사용에 있어서 사회적 영향력에 관한 연구link

Yoo, Jae-Heung; 유재흥; et al, 한국과학기술원, 2014

19
SOCIAL CAPITAL OF CORPORATE BOARDS: EFFECTS ON FIRM GROWTH

Lee, Ji-Hwan; Jang, Minhong; Choi, Chul, SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY, v.44, no.3, pp.453 - 462, 2016-04

20
Social network, phase transition, and market tipping = 사회네트워크 구조변화와 시장전유현상의 전이link

Kim, Sung-Ho; 김성호; et al, 한국과학기술원, 2002

21
(The) effects of geographic distance and syndication on decisions for corporate venture capital investment = 기업벤처캐피탈 투자 의사결정에 대한 지리적 거리와 신디케이션의 영향link

Kang, Shinhyung; 강신형; et al, 한국과학기술원, 2016

22
(The) impact of open innovation strategy on social network value : in case of facebook = 개방형 혁신이 소셜 네트워크의 가치에 미치는 영향에 관한 연구 : 페이스북 사례를 중심으로link

Shim, Jae-Won; 심재원; et al, 한국과학기술원, 2010

23
Too Much Is as Bad as Too Little? Sources of the Intention-Achievement Gap in Sustainable Innovation

Yang, Daegyu; Park, Sangchan, SUSTAINABILITY, v.8, no.8, 2016-08

24
Understanding of diffusion over social network with strategic individuals = 개인의 전략적 행동에 의한 사회 확산 현상의 이해link

Ok, Jungseul; 옥정슬; Yi, Yung; 이융; et al, 한국과학기술원, 2016

25
개인의 집단 내부와 집단 외부의 사회적 관계의 관계강도가 조직 공정성 지각에 미치는 영향에 관한 연구 : 공기업 사례를 중심으로

박혜원; 이승윤, 한국비영리연구, v.8, no.2, pp.155 - 186, 2009-10

26
벤처기업의 신제품 개발을 위한 전략적 제휴 : 파트너 선정 및 제휴 성과 = Strategic alliance for new product development of Korean ventures: Partner selection and performance implicationslink

권용호; Kwon, Yong-Ho; et al, 한국과학기술원, 2003

27
사회 네트워크가 개인의 다면평가와 다면평가제도의 공정성 지각에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on the impact of social network on multi-source assessment and fairness perceptionlink

황승현; Hwang, Seung-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2009

28
엔터프라이즈 소셜 네트워크 플랫폼 구축이 기업의 업무성과에 미치는 영향: 비교 사례연구 = Effects of enterprise social network platform implementation for firm performance : Comparative case studylink

고경호; Ko, Kyung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2014

29
온라인 태깅 시스템의 정보 추출에 관한 연구

조현; 최준연; 김성희, 한국정보기술학회논문지, v.9, no.10, pp.215 - 221, 2011-10

30
팀 내부 및 외부 사회적 자본 획득을 통한 업무자의 성과 향상: 긍정적 업무 정체성을 중심으로 = Strengthening of employees through building social resources at work: Positive work identity as a network antecedentlink

권인선; Kwon, In-Sun; et al, 한국과학기술원, 2012

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0