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1
(A) study on the computer animation system for the efficient simulation of object motion = 입체운동의 효율적인 시뮬레이션을 위한 컴퓨터 에니매이션 시스템에 관한 연구link

Park, Kee-Hyun; 박기현; et al, 한국과학기술원, 1996

2
Directed line classification : a new ray classification scheme for visibility operations = 유향 직선 분류법 : 가시성 연산을 위한 새로운 광선 분류법link

Kwon, Bom-Jun; 권범준; Shin, Sung-Yong; Chwa, Kyung-Yong; et al, 한국과학기술원, 2001

3
Physically-inspired, interactive lightning generation = 물리적 특성을 고려한 대화형 번개 생성link

Yun, Jeongsu; Yoon, Sung-eui; et al, 한국과학기술원, 2017

4
Pixel-based random parameter filtering = 픽셀 기반 임의 인자 필터링link

Park, Hyo-Sub; 박효섭; et al, 한국과학기술원, 2013

5
Real-time contact effect rendering of volumetric particles using texture map = 텍스처 맵을 활용한 체적 입자의 접촉 효과 렌더링link

Kim, Dae-Seok; 김대석; et al, 한국정보통신대학교, 2007

6
Sprite shell for interactive walkthroughs with moving objects = 움직이는 물체를 갖는 도보 가상환경을 위한 스프라이트 쉘link

Jung, Chan-Yong; 정찬용; et al, 한국과학기술원, 1999

7
The creation of realistic paint simulation reflecting the real painting characteristics = 실제 페인팅 특징을 반영한 사실적인 페인트 시뮬레이션 생성link

You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2014

8
Visibility layers and their applications to rendering = 가시계층과 렌더링에서의 응용link

Kim, Dae-Seoung; 김대승; et al, 한국과학기술원, 1997

9
가시계층을 이용한 효율적인 워크스루 시스템 = Efficient walkthrough system using visiility layerslink

권범준; Kwon, Bom-Jun; et al, 한국과학기술원, 1996

10
다중 쓰레드를 이용한 가상 현실감 시스템의 설계 및 구현 = Design and implemetation of multi-threaded virtual reality systemlink

김대원; Kim, Dae-Won; et al, 한국과학기술원, 1999

11
문화 및 자연 유산의 해석을 위한 3차원 스캔 모델의 가시화

안재홍; 공달용; 원광연, 한국HCI학회 논문지, v.8, no.1, pp.19 - 28, 2013-05

12
확장성있는 메타볼 다각형화에 관한 연구 = Scalable metaball polygonization algorithmlink

이종현; Lee, Jong-Hyun; et al, 한국과학기술원, 1996

13
효율적인 가시성 연산을 위한 확장된 광버퍼 = Extened light buffers for efficient visibility operationslink

김자희; Kim, Ja-Hee; et al, 한국과학기술원, 1997

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