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1
A study on customer relationship management and evaluation model for public service innovation = 공공서비스 혁신을 위한 고객관계관리 및 평가 모델에 관한 연구link

Kim, Tae-Hyun; 김태현; et al, 한국과학기술원, 2007

2
(An) economic analysis of customer network externalities on customer relationship management strategy : an agent-based modeling approach = 고객관계관리 전략에 대한 고객 망외부성의 경제적 분석 : 에이전트 기반 모델링 접근방법link

Kim, Hyo-Young; 김효영; et al, 한국과학기술원, 2003

3
Collaborative CRM : Channel management in information-based electronic commerce = 협업 CRM : 정보기반의 전자상거래에서의 채널 관리link

Bae, Sung-Min; 배성민; et al, 한국과학기술원, 2003

4
Detecting the change of customer behavior for eCRM : Organizational and individual perspective = 인터넷 기반 고객관계관리를 위한 조직 및 개인관점에서의 고객 행위변화 탐지link

Song, Hee-Seok; 송희석; et al, 한국과학기술원, 2003

5
Improving prediction performance of customer behavior : applied to customer relationship management and credit risk management = 고객행동예측 성과개선에 관한 연구 : 고객관계관리 및 신용위험관리에의 적용link

Noh, Hyun-Ju; 노현주; et al, 한국과학기술원, 2005

6
Knowledge discovery based on enhanced feature handling methods - mixed features and local feature weighting - and their application to CRM = 일반적인 형태의 자료 처리 및 질의 특성에 따른 가중치법의 지능적인 자료 처리 방법에 기반한 지식 추출 과정 및 고객관계관리에의 적용link

Park, Jae-Heon; 박재헌; et al, 한국과학기술원, 2003

7
Multi-criteria decision approaches for technical and managerial issues in customer relationship management : Personalized recommendation, system selection, and rule prioritization = 고객관계관리에서의 기술 및 경영 이슈를 위한 다기준의사결정 접근법 : 개인화 된 상품추천, 시스템 선정, 룰 우선순위 도출link

Choi, Duke-Hyun; 최덕현; et al, 한국과학기술원, 2007

8
Successful strategies of business-to-business customer relationship management = 성공적인 기업간거래의 고객관계관리 전략에 대한 연구link

Hong, Won-Soon; 홍원순; et al, 한국정보통신대학원대학교, 2001

9
Three essays on customer network-based CRM in high-tech industry and a strategic adoption of knowledge management system from knowledge marketplace perspective = 고객 네트워크를 활용한 고객관계관리와 시장관점의 지식경영시스템의 전략적 도입에 관한 연구link

Choi, Ha-Nool; 최하눌; et al, 한국과학기술원, 2005

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고객 정보 및 지식 품질에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 고객관계관리 관점 = A study on the factors affecting the quality of customer information and knowledge : customer relationship management perspectivelink

정현주; Jung, Hyun-Joo; et al, 한국과학기술원, 2002

11
데이터 마이닝을 이용한 농산물 전자상거래에서의 공급자 및 고객 관계 관리에 관한 연구 = A study on supplier relationship management (SRM) & customer relationship management (CRM) based on data mining in agricultural products electronic commercelink

김태현; Kim, Tae-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2001

12
비즈니스 모델과 Value configuration에 따른 CRM과 SCM의 전략 : 사례 연구 = CRM and SCM strategy based on business model and value configuration : case studylink

임철순; Im, Cheol-Soon; et al, 한국과학기술원, 2001

13
산업별 고객관계관리의 고객-재무성과 관계

이종대; 정양헌, 회계연구, v.15, no.1, pp.145 - 166, 2010-04

14
성공/실패 요인 분석을 통한 성공적인 CRM 전략 : A통신사 사례 중심 = Successful CRM strategies through success/failure factors analysislink

문영아; Moon, Young-Ah; et al, 한국과학기술원, 2002

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연관규칙기법과 분류모형을 결합한 상품 추천 시스템: G 인터넷 쇼핑몰의 사례

안현철; 한인구; 김경재, INFORMATION SYSTEMS REVIEW, v.8, no.1, pp.181 - 201, 2006-04

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